söndag 18 augusti 2013

Underbar helg med barn och barnbarn

.
Så underbart redan klockan nio på Lördagen kom
mitt barnbarn Sophie och lilla Orvar. Jag hade gjort smörgåsar och så tog vi kaffe till.
Orvar undrar nog redan om det bliver något över

till honom.


Detta säger matte är bara för mig, Du får ditt på golvet sedan.

Jag är så glad för min Minipetunia  att den orkar att blomma så länge,  har varit så fin ända sen i våras.

Rickard Ohlsson är en perfekt värd för sommar-
kväll. Han hade besök av Lars Kroner och Claes Malmbrerg, man kände nästan inte igen Lasse.

Han hade rakat av sig allt hår, skall ha en av rollerna i Familjen Adams som sätts upp i Göteborg nu. Han skall vara Onkel Fester.

P:G Gyllenhammar var där, alltid lika intressant att lyssna till. Det blev ingen medalj för Emma Green på VM.

Nu är det söndag redan och då är det dukat för mat
sonen med dotter, och dotterns pojkvän. Lättsamt
och trevligt och maten enkel men mycket gott tyckte pojkvännen.

Sonen och jag, du börjar vara som syrran tyckte
han, bara plåtar och plåtar.
Jaa , det är jag för det här är min melodi,

och jag tycker det är roligt, än så länge.
 
 
 
 
Pussar och kramar, så klart så är det ju.
lite dubbletter men det får det bli,
Martina övningskörde hit, snart dags för sitt
körkort. Två trevliga dagar ihop med de mina.
De andra har det bra i Spanien nu, på måndag
börjar allvaret igen. Nu skall jag in och se på
avslutningen på VM.

Nu är det äntligen min tur.......... 

10 kommentarer:

  1. Vilken trevlig helg du har haft
    och lille man fick lite gott han med
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Inte förräns nästa måndag är det jobb på g. Först några dagar till i värmen. Vilken trevlig helg du haft med nära och kära
    Puss o kram från oss

    SvaraRadera
  3. Oh så härlig familj ni verkar vara. Du har så ofta besök av de dina. Vilken tur när "alla" bor i närheten.
    Tyckte Lasse K var otroligt olik sig. Gått upp i vikt....har nog blivit en del "godsaker" av alla slag om han umgåtts med Claes...
    Och PG, han är ju bara helt otrolig! Glimten i ögat, stilig,klok mm. Synd bara att när man har bra ideer för tidigt hänger "massan" inte riktigt med...Tror att hans avskedstal från Volvo var ett av de starkaste jag hört, minns du det?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så trevlig helg du haft, och jättefina bilder från den också!
    Tänkt just skriva, att när ingen såg, eller kameran i alla fall, så fick väl lille Orvar något gott...och sen sista bilden...det är svårt att motstå de fyrbenta när de har den blicken!!
    Så kul sen med en bild på dej och sonen, ni är allt bra lika!!
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Åh så fint inlägg,nära o kära o så fina bilder.Du är mej en hejare Hajan på detta med bilder och skriva! Fin är du med:)) Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det är med helger då man får träffa sina nära och kära! Då går tiden fort. Oj vad annorlunda Kronér ser ut utan hår...men det var roligt i fredags på Doobidoo, för jisses vilken röra gästerna ställde till med;-)
    Ha en fin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt med besök, lilla Orvar är så söt så man får lust att krama om honom :-). Jag skulle ha svårt att låta bli att ge honom något när han ser sådär söt ut, men självklart måste matte få bestämma. Hihi, jag såg bilden i ett tidigare inlägg när du gav honom från assietten, det skulle jag också ha gjort ;-).

    Här blev det rena rama höstvädret idag, jag riktigt huttrade i morse när jag var ute med hundarna. Sedan försökte vi sitta ute på altanen en stund, men det kändes inte alltför härligt i den här blåsten.

    Ha en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  8. Tack för att du skrev om Axel! Det är ett fint namn som återkommer....Min morfar hette det. Kram

    SvaraRadera
  9. Hej! håller med dig det är så kul att fota :) och så vitt jag vet så brukar fotona uppskattas i efterhand :) härliga dagar du haft med de dina ♥ hoppas du får en fin vecka ♥kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Va fina ni är Pera och du. Härligt att du får besök så ofta men du är en trevlig person att besöka. Kram Ann

    SvaraRadera