fredag 9 augusti 2013

Tänk vad ett SMS och telefonsamtal gör nytta, då är man nöjd igen.


Jaa, så var det roliga slut med denna härliga serie, enligt en TV bilaga, men en annan säger att det är en omgång kvar.
Jag måste säga att jag inte tyckte att det var slutet, kände inte riktig igen mig. Det är gott att se något där de inte skjuter ihjäl varandra.
I Spanien har dotter min  med familj det jättebra , där var det bara 27+, hoppas de klarar kylan. I går när sonen cyklade hem från sitt
jobb, blev han mer än genomsur.  Jag tyckte det kändes skönare ute på något vis , efter detta regnande hela dagen i går.
I morse när jag kom ut på balkongen, hade jag 3 st nya Blomman för dagen. Jag rev ju bort alla revor, skulle sen kasta det som var kvar.  Kunde inte det när jag såg att något var på gång i hinken igen.
 Vi får väl se hur länge de tänker hålla på. Mig stör det inte  herreminje Det är ju bara roligt.I dag köpte jag en färdig Västerbottenpaj. Den var jättegod, blev så himla sugen i går,jag kan ju inte vara med barn, men sådan lust var det. Sen köpte jag 4 st Hamburgare bara att steka, 1 pkt med 8 st Lövbiffar stora, de har jag också stekt, med massor av gul lök. Kommer det någon är det skönt att ha färdigt. Om det finns något kvar , antingen är jag på smällen eller också har jag mask i magen. Förlåt jag bara skojar men vilka lustar man kan få. Ha ,Ha  jag försöker vara rolig ,nu skall  jag nog gå och lägga mig. 

7 kommentarer:

Anki sa...

God morgon Hajan! Älskar din humor och skrattar gott åt dina små skämt :)
Gillar också Skärgårdsdoktorn och visst måste det väl vara ett avsnitt till. Minns inte att det slutade så tvärt, men det är ju några år sedan serien gick, så det är klart att minnet kanske sviktar...
Önskar dig en fin helg!
Kram

~ Eva ~ sa...

Hej Hajan!

Tack för att du hälsade på, och skrev så fina rader hos mej :)
Jag svarade dej lite på dem i min blogg också, så du vet.

Skärgårdsdoktorn, är en sån där trivsam serie, tycker jag.
Tycker inte om när det stressas, och skjuts i filmer :(
Just nu har jag ingen teve, men till Hösten så ska jag nog köpa mej en.

Hoppas att du har det bäst i din dag.
Vi hörs snart igen :)

Kramen,Eva

annika sa...

Minns att jag gillade Skärgårdsdoktorn då den gick men nu förtiden tittar jag så sällan på TV. Jag gör annat och glömmer bort apparaten. Kanske framöver att jag sitter i soffhörnet och tittar lite. I kväll har vi ätit inomhus för det kom ett hiskeligt regnväder då vi skulle äta men nu sitter vi på altanen insvept i filtar och tar en kopp kaffe på maten.
Vilken trevlig sånstund ni hade. Jag gillar sånt och klämmer gärna i då det gäller sång. Tur att du följde med.

Ha en skön söndag och ät inte upp all mat :)

Kram
annika

Bitte sa...

Tack för din fina kommentar hos mig! Ja visst är Sandras livshistoria gripande, det är mycket man kan läsa mellan raderna också. Precis som du skrev kan det inte vara alltför roligt att bo i en husvagn och säkert hade de det så tufft ekonomiskt så det fanns inget annat val...

Jag gillar också Skärgårdsdoktorn, det är en trevlig serie med jättebra skådespelare. När den gick första gången blev nog en stor del av den kvinnliga befolkningen kära i Samuel Fröler :-).

Vad spännande att du fått sånt sug efter speciell slags mat, jag väntar med spänning på fortsättningen ;-).

Ha en fortsatt fin helg!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Här äts det inga pajet för tillfället.
Nu ska vi snart gå och lägga oss. Kidsen har redan slocknat. Vi har spelat lite kort på balkongen.
Puss o kram

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas att inte skärgårdsdoktorn är slut än. Visst är det en bra serie.
Spännande med ditt sug efter Västerbottenpaj...

Kram Agneta

Polargrevinnan sa...

Synd att vi inte är grannar.Det låter gott det du har.
Jag har ätit rester i dagarna tre. Jag är nämligen "golfänka". Min äldste son med familj var här i fyra dagar och det blev lite rester. Man kan ju piffa upp rester men jag har varit lat och bara värmt upp.
Jag är inte så mycket för serier men Skärgårdsdoktorn gillade jag. Det får gärna komma någon fortsättning.
Kul att du gillar min reseskildring. Det är lite svårt att välja vad man ska ta med i inlägget. Det får ju inte bli för långt så man tröttnar.
Vi blev mycket förtjusta i det här med kryssning. Man bor på ett ställe men får se så mycket.
Lite tråkigt att jag skulle bli sjuk men jag blev fullproppad med antibiotika och kom fort på benen. Det var amerikanskt fartyg och läkarna där var inte snåla på medicin. Men dyrt blev det. 3.700 kronor. Lite får jag väl tillbaks på försäkringen. Än har jag inte fått något besked.
Ha en bra och fin vecka.
Kram Viola