tisdag 27 augusti 2013

Tack SVT för vårt underbara GO`KVÄLL

Nu börjar man känna igen sig på TV-Skärmen, gamla härliga program kommer åter.  Det är höst, men vad spelar det för roll när
man får göra det i sådant trevligt sällskap.
Jag tycker mycket om Pekka Heino , så trevlig som programledare.
I kväll var  Mikael Strandberg där som alltid har berättat så trevligt från sina resor. Han och hans fru har ju gjort många bra program.
I 28 år har han rest , och besökt 120 olika länder. Nästa vecka på tisdag kommer det nya nu i TV2. Hans fru Tanja är med och det är
Jemen denna gång. Det var 50-60 grader varmt under denna resa.
De hade sällskap av en kamel, för de fotvandrade, eftersom det var ett Beduinland, skall bli intressant, där finns många olika klaner.
Barbro Börjesson var där och talade om sin Hundskola, tycker mycket om henne. Men hon måste har varit på ett speciellt ställe
så vacker hon var i kväll, trodde inte först att det var hon.
Där hon varit skulle jag med behöva hälsa på, jättesöt.
Är så ledsen att inte denna bild blev bra, tog med min kamera
och tyvärr ingen bra bild. Denna intressanta kvinna hette Mariana
Mattsson och skall ha en av de vackraste trädgårdar som finns
i Lappland, hon hade jättefina gamla växter som jag aldrig hört 
talats om. Hon gjorde en Rosensnaps, recept finns på Go Kvälls
recept . nu.


Gunnel var där och hälsade på, hon berättade också intressant om
vår härliga vitlök, och hur vi skall hantera den för att skörda egna
lökar så småningom. Pekka och hon gjorde en god vitlökssås
Auoli, jag vet att det är felstavat, men Ni vet vilken jag menar.
Innan TV började i kväll hade jag  besök här av min goda vän.
Vi talade om att vi skall gå på ett föredrag den 12 september,
det är en känd sport.journalist som skall berätta om sitt arbete
under åren. Hon ville jag skulle följa med i höst till vår teater,
visst skulle det vara trevligt , men det får jag skippa. Det är så
jobbigt med rullatorn och min rygg. Jag känner inte för det.
Man får vara glad för det man kan göra, så är det bara.
Hörde i dag av min dotter, att lilla Axel är ute och kör i sin nya vagn.  Ha ha,  när jag jämför den, med vagnen mina ungar åkte i.
Så är det skillnad som natt och dag. Det är trehjuling nu som gäller.
Tänk vad allt går framåt, priserna med. nu är min krönika slut för i dag.   Tack alla  bloggvänner som skriver så rart, jag har läst i
flera omgångar i dag.

10 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! måste börja med att säga vilken fin liten gosse du håller i din famn i föregående <3 underbart med en ny liten människa att älska! all lycka skickar jag till lille Axel.kram o natti natti Hajan! Jessica

Maj sa...

Missade helt att gó kväll startat igen....lagom småmysigt brukar det vara.Jag tittade sen på Margaretha Winberg i Min sanning. Gillar att höra personerna live och direkt i sådana program. Kram

Mamma C sa...

Skulle precis skriva, ska du redan hoppa i säng. Men klockan är ju 22.20 så det ska väl jag också. Har suttit och jobbat lite här hemma ikväll också.
Puss och kram och god natt

Maj sa...

Tack för din kommentar, det är ju så roligt när du skriver! Tänkte bara säga att vit plast ofta blir beige efter ett tag men du menar "kaffefläckar" antar jag. Ibland går salt bra, har du provat det?. Natti

Polargrevinnan sa...

Jag tittar inte så mycket på TV men när jag läser din blogg blir jag ju uppdaterad.
Visst är det härligt med att vara
gammel-mormor. Själv är jag gammelfarmor. Mitt barnbarn Simone var här med tvillingarna förra veckan. Fem månader är de - riktiga charm-troll.
Kram Viola

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Go kväll är trevligt och underhållande, jag tittar när jag hinner. Hundskolan har jag försökt följa.
Kramar
AnnaMaria

Virriga Vero sa...

Tycker också det är skönt när hösten kommer och alla serier kommer tillbaka, det blir som vardag i tvn också.

Ha en fin dag!

Gunillasljusglimtar sa...

Ett program jag missat men så bra att du skriver så bra om programmen så man följer genom dej vännen ♥ Har sett på maria värn,lite bra den tyckte jag.Jo du undrade hur jag redigerar mina kort.Sv: Pumpen i bubblan.Det är ett program jag laddat ner på min mobil som heter fotorus. Sen tar jag dom korten till både bloggen o instagram.Vet inte om den går ta hem på datorn,borde ju gå pröva du:)) Hoppas du får en fin dag i gad Hajan ♥ Kram fina vän Gunilla

Livet på Vestergård sa...

Tack för din fina kommentar hos mig!
Ja nu när det blir höst är det skönt att bänka sig framför tv:n ibland. Så fina familjefoton du visar i ett tidigare inlägg. Det är värdefullt att få vara många generationer tillsammans. Ha en fin dag!

Lilla Rummet sa...

Go kväll är trevligt och underhållande program. Försöker se det så ofta jag kan.
Både Pekka och Gunnel är favoriter.
Ha de gott
Kram Britt