fredag 16 augusti 2013

Orkade inte i går, för många känslor i vägen

Vilken underbar dag och kväll. "" Vi tog Guld "" det var
så härligt, och som hon springer. Hon har ett sådant vackert driv i
steget.  Herrarnas Höjdhopp var ju inte sämre. Vilka höjder det
blev 2,41 m . Stefan Holm var lyrisk. 1500 m för Abeba.
Bondarenko var hur suverän som helst , men när Abeba Aregawi
tog guldet var vår Prins Daniel i högform.
På lördag är det damernas höjdhopp, hoppas inte Emma Green bliver utbuad. Det är så fint att stå för det man tror på,  men ibland
får man inte gå hur långt som helst. Men jag håller med henne, men
plötsligt är ju alla emot henne, tack vare hennes regnbågs-färgade
naglar.

Här är killarna som gjort det mesta av arbetet hos " "  Ernst " "
vilka snickare och så duktiga.  Ernst har ju designat  det hela, men
det skall ju utföras med. Att det där Orangeriet kunde bli så

fantastiskt. man tror inte det är sant, eller hur.

Att det kunde bli så vackert, detta rivningshus som bara var
jord och ytterväggar.
Men vem betalar, och hur räknar De ut. Egentligen angår det ju
inte oss alls. Skall bli spännande att se nästa grej han skall ordna
med. Nu får vi vänta på Jul med Ernst. ha,ha Då kanske han
bygger ett eget Jukkas Järvi med elektrisk värme i.
Det var en innehållsrik dag, och Mamma C har varit hemma på
en dags besök. Visst är det kul att De kan, denna gång flyger De
från Våxjö. Trevlig resa igen

6 kommentarer:

  1. Jag tittade också på den spännande höjdhoppsfinalen. Jag har roat mig med att mäta på ett ungefär,på väggen, hur högt det egentligen är och då är det ända upp till taket i lyan. Helt otroligt att man kan hoppa SÅ högt. Håller med dig om Ernst och hans bygge. Så fint det blev! Tycker det här har varit hans bästa program. /kram

    SvaraRadera
  2. vist var det en bar tv kväll igår
    så kul att Abeba Aregawi tog guld
    och Ernst +killarna är så duktiga
    vad vackert det blev det gamla kråkslottet
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Ja, det här så kul när "vi" tar medalj, det känns riktigt bra och det var spännande att se hur de lurpassade på varandra!

    Ernst tittade jag på igår kväll och han gör ju fantastiska saker, men den här gången var det lite långt från verkligheten tycker jag. Men det är väl det att han ligger före när det gäller det mesta!

    Underhållande är det i allra högsta grad.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!
    Först och främst: tack för jättego kommentar hos mej om vår gemensamma favoritstad/barndomsstad! Så glad jag blev! Ja, Norrköping har verkligen förvandlats, sedan jag flyttade ifrån 1966 - sen har man slutat riva hysteriskt och anammat de få gamla hus som finns kvar, även fabrikerna har fått annan funktion och rutstas, sånt gläder.
    Enda kruxet man alltid undrar över - de många galleriorna, både inne i stan och utanför. Småbutikerna har ju inte en chans.

    Nåväl, jag ska kommentera ditt inlägg också. Idrotten följer jag inte så noga, men däremot Ernst, denne kreative och fantasifulle man som får så mycket gjort, och säkert har han hjälp förstås med att utföra stordåden, men idéerna är säkert hans.
    Ja, jag håller med dej - så otroligt fint detta gamla risiga orangeri blev! Helt otroligt!
    Hur de räknar och vem som betalar - ingen aning, men nån har sagt nån gång att ägarna betalar materialet, men att TV4 står för arbetet! Kanske är det så. Dessutom verkar ju prylarna vara lånade, och tas sedan bort, ja, de lösa sakerna i alla fall.....!

    Nu önskar jag dej en härlig helg!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Det står ingenting i tidningarna här om tävlingarna. Är det EM eller vad? Ursäkta min okunnighet!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  6. Kikar in och önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera