onsdag 7 augusti 2013

Nu jäklar har Tor klipp- kort

Nog är det väl lustigt, han har hela dagarna att mullra på,  och så
måste han börja på kvällarna.  Men i går kväll såg jag inga
blixtar , men jag stänger av med en gång när jag hör åskan.
I går på Skansens Allsång så firade vi Lill-Babs som skall fylla
75 år. Det måste väl alla hålla med om att hon är väldigt fräsch för
sin ålder. Jaa lite Botox har det nog varit, men skit i det hon är bra

tösabiten.

Ravilliac killarna är ju underbara, den visan kunde alla ungarna
De är inte purunga heller. Claes Malmberg är den yngsta av dem.
Men de gör ju detta framträdande så underbart. Oj så ofta jag
använder ordet UNDERBART.
Den samiska sångerskan Sofia Jannok , Jojkade  sin låt, så konstigt
man vet ju inte vad hon sjunger om, men man tycker det är väldigt vackert. Så roligt vi bor i samma land, vi har varit på bussresor
i Lappriket, konstigt jag har aldrig hört någon tala gott om dem.
Jag vill inte gå in på varför, det behöver man inte ta upp i en blogg.
Något som jag har lite svårt för är Rapparna
Petter gjorde två framträdande i går kväll, all publik tyckte det
var jätte bra, det var bara käringen Hajan  som tycker det tager ju
så lång tid, innan de bliver färdiga.
Jaa, jag vet att det är bra, men jag kan inte hjälpa att det är inte bra för mig.
Petra Marklund är ju hur bra som helst. Vacker är hon också
I Idas sommarvisa till och med jag sjöng med. Den är så härlig, jag höll på att skriva underbar men jag tänkte till lite.
Glömde att fota Stile var ju där också, men de var ju hos Lotta
och de ville fortfarande ha henne i mörkret.
Vet ni va, i kväll skall jag gå på Våffelkväll i kyrkan här.
Jag tager med mig kameran så får Ni se och höra i morgon hur det var. Nu kommer väl min Storbilds TV att tjuta ihjäl sig när inte
den kommer på i kväll. Men det ordnar sig alltid, bara man
tager det som det kommer, heter det ju i din slagdängan,
om Ni tror jag tagit något vin så är det inte så, jag bliver lite
lustig utan det.


 

6 kommentarer:

  1. Hej fina Harriet!

    Först vill jag säga att jag tröttnar aldrig på att du hälsar på..! Jag är så glad för dina och andras hälsningar, och det enda jag känner är att jag själv är så dålig på att svara.

    Oj är Lill-Babs 75 år..? Det är inte dåligt av henne att hålla igång som hon gör (och alltid har gjort).

    Hoppas att allt är bra med dig, och att du kan vara ute och njuta av sommaren. Det har ju varit en alldeles underbar sommar..såå härligt!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Hej min vän!
    Tack för att du tittar in till mig.
    Vi har barnbarnen hela veckan, så det blir inte mycket tid över till annat och så håller gubben på med husmålning åt en av döttrarna.
    Jag hoppas allt är bra med dig - här rullar det på och jag tycker sommaren har gått alldeles för fort.
    Stor kram till dig och bara allt har lugnat ner sig och skolorna börjat, så blir det lite mer bloggande igen.
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Jag såg inte sist det var, men jag gillar alltid att sjunga med.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! det är något visst med Idas sommar visa..den får minnen att vakna till liv..och en o annan tår i bland också! hoppas du har det gott trots att det är så varmt!kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Hej du sköna!
    Lill Babs är en riktig krutkvinna, hon har ju varit med i evigheters evighet. Dessutom född på samma dag som mig men ett annat år då, hehe!

    kramen till dig

    SvaraRadera
  6. Här går inte åskan. Men det blåser som bara den idag
    Puss från oss

    SvaraRadera