söndag 11 augusti 2013

Nu är jag på G-igen, Ej ide-torka, men åska och regn.

Först en eloge till Rickard Ohlsson som är  värd för Sommarpratarna , och vilken bra värd han är

så lättsam och trevlig
. Galenskaparna var där och berättade minnen från alla år tillsammans.
Kommer Ni ihåg första delen av Mot alla odds, Natascha  Berg
berättade om sina 2 böcker, och att hon inte kan ha det jobbet
längre.  Så oroligt är de i de markerna nu, att det är fara för sitt eget
liv.  Ja sen blev det åska, men inga blixtar men jag gillar inte det.
Så här såg det ut tidigt i morse från min balkong, bara stora
vattenpölar överallt.
Jag tog lite kort inne då, blomman i mitten köpte jag när jag var
och handlade i fredags.  Den var lite annorlunda, slängde en Orkide
som har väl fyllt 15 år minst och tog denna istället.
Så här är min utsikt från sovrummet, det är väldigt välskött där jag
bor så det är inget att klaga på.
 
Man skall väl inte klaga på ett program, efter första försöket.
Som vanligt när Bingo Lotta satsar på någon ny och ändrar, inte
bliver det till det bättre. Det är ju mest gamla , som jag som spelar
jag tyckte det var jätterörigt. Flick-kraken gjorde väl så gott hon

kunde första gången, men jag längtade efter Bylund
Han ville ju vara kvar, men fick inte. Det skulle bli för de yngre,
Ja vi får se, måste visa Er hur det ser ut i min hink nu.

Jag hade ju rivit bort den, för den växte överallt. slet ju bort så
mycket jag kunde, men titta vad som kommer igen.- Den har redan slingrat sig igen, nu får han självdö. Vilken tur jag hade med den.
Som Ni ser ovanför här, så börjar Dahlian att tröttna. Massor med knopp har jag, men jag tror inte de kommer att slå ut. Ja vi får se

Jag hoppas Ni följer Rose de Chines blogg, hon skriver så underbart om Sandra Foster och hennes liv och jobb om detta lilla rara hus. Jag blev riktig berörd av hennes berättelse. Bilden på
huset har jag lånat på hennes blogg, förlåt mig.



8 kommentarer:

Maj sa...

Tycker som du att det är ett avslappnat och trevligt sommarprogram. Sen är ju Galenskaparna min favoriter. Har sett många av deras föreställningar live. Helt otroliga!
Vilka fina lampor du har i ditt fönster. Fotogen eller el kanske? Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Har inte sett det programmet Hajan lilla...Inte tittat mer än på nyheterna i helgen...blir så ibland:) kram o natti...Gunilla

Anonym sa...

Halloj!
Vi har inget regn här hos oss. Här är det varmt och skönt. Sitter just nu på balkongen och planerar för morgondagen.
Puss o kram

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon!

Vilken fin blomman för dagen!

Det ser verkligen välskött och fint ut där du bor.

Här hade vi en solig dag igår men regn hela natten. Perfekt tycker jag!

Önskar dig en fin fortsättning på augusti

Kram Anncathrine

hemma hos lilla mej sa...

Tack gulliga du för alla söta och gulliga kommentarer inne hos mej .Det värmer i mitt hjärta vill jag du ska veta gulliga du .Kramar Rita ♥

Bromans Bravader sa...

Kära Harriet,
Jo, jag lever och vi kom hem först igår från mina föräldrar. Stort tack för alla dina fina hälsningar, jag blir lika glad var gång och så rörd över att du undrar vart jag tar vägen när jag försvinner en stund =)

Tack för tipset om bloggen, den ska jag spana in.

Stor kram
Jannike

Anki sa...

Ser så trevligt ut där på din gård. Regnet var välbehövligt, men åska är inget kul... Så fin den är din blå blomma, den har du verkligen haft riktig tur med (eller skicklighet).
Missade tyvärr Rickard Ohlsson och hans gäster - var ju barnvakt då...
Ha det gott!
Kram

Viola sa...

Nog har vi omväxlande väderlek alltid, tycker det känns som höstluften börjar komma in och vi har ju redan höstfärger ute, tack för alla dina goa kommentarer, stor kram