fredag 16 augusti 2013

Nu är det livat, nu är det glatt välkommen Kroner


Äntligen var det dags för ett program som man blir glad åt,
Doobido  med start i kväll.
Det var Christoffer Appelqvist och Jonas Gardell som jobbade
tillsamman i den andra pulpeten  satt Charlott Af  Ugglas  och
Andreas Johansson 
De var ju så skickliga alla FYRA och  kunde  alla låtar som Lasse hade plockat ut för att gissa på. De kunde ju inte vänta tills frågan var klar en gång. Det var mycket pop och punk , som de i min ålder hade nog svårt att hänga med. Det är väl inte så många 80 åringar som
kollar på det programmet.  Jag blev så glad först ringde sonen och
varnade för att han kommer på söndag, behöver inte ha mat. Men det får han väl vara snäll och ta i alla fall. Sen i morse åkte dotter min och hennes man hemifrån 04.30 för att  passa ett plan från Växjö , som gick vid 9-10 tiden  till Spanien igen. Men nu är det bara de två på plats.  Mamma C ringde och talade om att det
var hur tjusigt som helst , på detta ställe.  Nu får de vara en
vecka bara de, De var ju fem förut. Sista roliga samtalet var
mitt barnbarn som undrade om jag hade öppet på lördag för besök. Det är klart jag har, vi bestämde jag skulle göra goda smörgåsar.
Hon kommer vid niotiden , hon vet att jag är morgonpigg, då
har hon med sig lilla Orvar, jag har inte sett honom sen midsommarafton. Då skall jag fota, det är en Jack Russel som är så härlig.
Detta tycker inte matte om, så det skall jag inte göra i morgon, men till mitt försvar var assietten tom, han fick bara slicka den ren. 
vi hörs i morgon igen.

6 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Hallå där! Håller med dig. De kunde ha lugnat ner sig lite. Även vi som ser på programmet vill ha en chans att höra frågorna ordentligt. Vad roligt att få så många besök under helgen. Vi ska bort och äta gott i kväll, men på måndag kommer en gäst så då får jag stå vid spisen igen. Men det gör jag gärna.
Kram /Kerstin

Hannis sa...

Haha, det är bra att du skämmer bort lilla hunden lite!
Det gör min mormor med min hund.
I smyg förstås=))

Kram Hannis

Annes vita rum sa...

Godmorgon! En härlig helg med många besök har du att vänta då:) Alltid roligt att läsa dina inlägg,programmet igår var kul,det är det alltid tycker jag.Kanske inte så många 80-åringar som ser det som du skrev.men min mamma,som tyvärr inte finns med oss längre hade sett det.Hon älskade all sån slags underhållning.Min mamma kom från Norrköping som jag förstår att du gör oxå:)(en liten parantes) Ha de gott kramiz

samson sa...

Äntligen nått kul att se på Tv på Fredagarna
kul att få så många besök under helgen
ha det så bra
maggan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt med besök under helgen, hoppas du fick bra bilder av vovven. Det är roligt och fota djur.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

The Rosegarden in Malevik sa...

ja ett bra TV program e aldrig fel :)
fin vovve...
å missa nu inte...

BLOGGPARTYT fortaätter...

redan 60 fina bloggar med.
VÄLKOMMEN
Håkan