måndag 5 augusti 2013

När Hissen inte går , då får Hajan vara inomhus

Söndagen den  fjärde Augusti,  skulle ju sonen komma. Vi
hade bestämt att vi skulle gå till Minneslunden, med blommor till dem vi har där. Nu var det ju så att på Lördagskvällen hade vi
ett åskväder, så jag tordes ju inte blogga.
Tydligen  hade ingen märkt att hissen inte fungerade. Men min
son sa, jag bär Rullatorn ner och så går vi sakta men det tordes inte jag.  Så han åkte själv till Minneslunden. Bilden är inte vår lund,
denna hittade jag på Googl.
Jag hade stekt Honungmarinerade kotletter så hade jag köpt

potatisgratäng till.  Det duger att köpa färdigt ibland med.

Per tyckte det smakade så bra, sen tog vi kaffe och en var sin
glasstrut. Sen hjälpte han mig att taga fram spiseln, så vi kunde
torka bakom där. Var kommer allt skräp ifrån ?
I dag har jag haft en kompis till min make här, då bjöd jag på Lax,
Han är ensamstående och blev så intresserad av maten , så han
skulle själv försöka fixa den rätten.
I kväll var det avslutning på Lisebergs allsång, denna kväll var
det bara Magnus Uggla och Danny Saucedo ,  som var något att
ha.
Publiken är ju så gulliga,  alla rara ungar i alla färger på dem

Magnus sjöng en nyskriven låt som han gjort till Pride festivalen
den var faktiskt lite rolig , han ville bli kär i en  Björn gick det ut på.

Kan tala om att besked kommit att Dotra min, landat i Spanien
18,20 i kväll. Alla barnbarn och de själva mådde bra, då i varje fall.
Tänk vad det är bra med ett litet SMS så inte gamla morsor tror
att något måste ha hänt, som inte skulle ske.
Nu slutar jag för jag måste kolla vad Ni haft för Er dessa dagar.

7 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

VAd roligt det var att läsa om alla dina hundar. Vi har haft många och just nu har vi lilla Chessie som är åtta år. Det är en australiensisk vallhund och vi har haft henne sedan hon var tre år.Visst är det mysigt!
Kram /Kerstin

Änglarum sa...

Hej! så mysigt att läsa dina rader ♥ visst är det bra med mobil telefoner :) så man kan få en rad eller två o veta att allt är bra! så trevliga stunder ni har du o Per ♥ kram Jessica

Katta sa...

Så jobbigt når inte hissen fungerar, det är nåt jag känner till hur det kan va. Ja vilken bra teknik det finns nu så man kan höra av sig snabbt var man än är. Minns när jag var ung och ute och reste mycket det måste ha varit jobbigt att vara min mamma då för det kom bara ett vy-kort nån gång ibland ;) Önskar dej en fin dag, kram Katta

annika sa...

Men så trist med hissen. Å då kan du inte komma ut!!! Hoppas att de fixar det snabbt.
Visst är det bra med tekniken så man kan ha kontakt snabbt.
Kan berätta att det fortfarande finns en restaurang precis nere vid vattnet i hamnen i Hjo. Jag ska tänka på dig nästa gång jag är där ;).

Dottern är hemma på besök och nu har hon gjort en bärpaj som vi ska åka till svärmor och svärfar med ute i deras stuga. I går var vi i Norrköping och köpte en beg bil till dottern.

Kram
annika

Bitte sa...

Vad typiskt att hissen skulle sluta fungera precis när ni hade bestämt att åka till minneslunden! Hoppas den kommer igång snart så du inte blir så låst.

Vad gott det såg ut med honungsmarinerade kotletter och potatisgratäng till, nu blir jag nästan lite sugen på att grilla ikväll :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Rosa i huset i vitt sa...

lite trist att Lotta på Liseberg är slut tycker jag..då går sommaren mot sitt slut
kram Rosa

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va synd att du ej kom till minneslunden,det blir fler gånger..Ja det börjar dra mot sitt slut alla sommarprogram..Sånt är det,det går ju såå fort! Ha det gott natti natti Gunilla