tisdag 13 augusti 2013

MÅNS så bra Du är, tack för alla kvällar

Detta kan man kalla Allsång massor med sånger och inget tjafs.

Tack för att Du själv sjöng och uppträdde också.
Så strongt av Arja att ändra sin middag, och ställde upp hos Måns.
Hon är ju en toppenartist i kväll med. Ola Salo som sjunger som en gud, hoppas de visar Jesus Christ  super star någon gång.
Mando Diao  så populära efter Gustaf Fröding dikter som är tonsatta, och är hur fina som helst.Någon som var ny för mig, men inte för ungdomen var ju
Kim Cesarion. De sjöng ju med i båda låtarna, som han framförde.
Edda Magnusson var ju som att se Monica Zetterlund hon spelar
ju henne i en film. Något jag saknade var blommor till de som uppträdde,  är det något nytt vi spar in på.
Jag önskar Måns framgång nu i Björn Skifs SPÖÖK, som jag

trodde skulle börja i kväll, men det kanske var den 13 september då.
Först i dag var jag klockan elva hos min goda vän, som bor i huset
bredvid här. Det gjorde inget att jag fotograferade sa hon, jag var i
Face Books på onsdagen, det var faktiskt elever som kände igen
henne för hon varit deras lärarinna. De hade redan skrivit om henne
men hon har ingen data, men de hade berättat det för henne.
Men vad hon hade, var Körsbärs-tomater jätte många, söta och goda.  Nu på Torsdag kommer Mamma C och mågen hem, en hel
dag sen flyger De igen.  Precis som förra året så var de bara hemma med de små barnbarnen, och stack iväg igen.   Jaa det är väl bäst
De passar på när de kan . Jag har fått min Året Runt i dag och
skall läsa lite i den. Tvättdag i morgon, hoppas det inte bliver
åska då, gillar inte det  bland alla maskiner där.
.

10 kommentarer:

  1. Så koselig bilde av din gode venn. Det er deilig å sitte på verandaen og drikke kaffe.
    Nå er alle våre feriegjester dratt, og snart drar vi til Praha på ferie. Gleder meg! Ha fine sensommerdager! Klem fra Gry :)


    SvaraRadera
  2. Visst är det tråkigt att Allsången är slut nu och vi får vänta ett helt år.. Undrar om Måns kommer att bli utbytt då. De ska ju förnya hela tiden på TV.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Såg i dagstidningen att det var sista Allsången för Måns del, så nu undrar man ju vem som ska efterträda honom nästa sommar?? Så långt kom jag aldrig i läsandet...Fast jag tycker han har klarat det galant, och ett snyggt blickfång är han också...Blir inte lätt att ersätta honom!!
    Själv var jag ute och åt med en kär gammal kollega igår kväll,som fyllt år, ja inte nu i dagarna, utan hon fyllde i maj, men sen blev det sommar och semester, så nu äntligen fick vi till det. Men jag hade gärna velat se Ola Salo...
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag missade tyvärr Allsången igår, jag satt och gjorde beställningar till butiken och hade ju kunnat haft tv:n på samtidigt, men så långt tänkte jag inte :-).

    Vad härligt för Mamma C att bara åka hem och vända, jag håller med om att de ska passa på att resa iväg när de kan! Här hemma är det ändå bara regn och rusk, en gata har rasat ihop bara några kvarter härifrån och idag fick jag sms från Telia om att det väntas ett kraftigt åskoväder senare i eftermiddag. Jag får passa på att gå ut med småflickorna nu, senare kanske de inte vill gå ut om det regnar för mycket.

    Lilla Riva har fått magsjuka så jag var uppe med henne halva natten för det rann både fram och bak. Lillstackarn! Annars ska jag inte klaga, jag och flickflocken sover till halv elva på dagarna... :-).

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Goa Hajan! Känns som jag inte bryr mej om er mina finaste bloggvänner♥ Är ej kry därav lite glest med inlägg.Men idag fick jag med min krönika hos magdalenagraafs blogg om du vill läsa om mitt öde här i livet ♥ http://graafmagdalena.se Kram fina du ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jag har då inte varit hemma mycket i sommar och då jag varit hemma har jag inte tittat på tv, så jag har missat alla allsångsprogram.
    Men det kommer nog en dag för mig med när inte kroppen orkar och då sitter jag nog vid tvn och tittar jag med.

    Så roligt med besök, även om det blir blixtvisiter...
    Till helgen sticker vi nedöver till sonen och deras två små gokillar.
    Idag fyller den äldre 2 år och vi har förlovningsdag Rantafar och jag 43 år....tjolahoppsan.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Så härligt att läsa dina inlägg. Alltid rakt på sak oavsett ris eller ros:) Nils Ferlintexterna är helt fantastiska och Mando Diao har lyckats otroligt bra tycker jag. Ha en riktigt fin helg.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Mando Diao är toppen tycker jag! Synd att Måns ska sluta efter så kort tid honom gillar jag. Så skönt för Mamma C att få dra iväg en vända igen :) Kram på dej.

    SvaraRadera
  9. Hoppas du slapp åskväder på din tvättdag, och ikväll tittar vi väl på ERNST.
    Ha det gott!
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  10. Trevlig att ha vänner så nära när man känner för lite sällskap. Såg också programmet om dvärgväxt det var riktigt gripande.
    Ha en skön helg/kramizar

    SvaraRadera