torsdag 8 augusti 2013

Kyrkobesök med underbar musik och sång

bord.
Jag var ju i går kväll på Våffelkväll i kyrkan. Det ångrar jag inte
fullsatta bord  6 st vid varje bord, och det var många bord.
Det var violin , piano och sång-underhållning. Violinen trakterade
en Mikael Wenhov, Mariette Gundersen underhöll med sång, och
Anna Ljungemyr var pianist.  Underhållningen hette
" Sommarblandning ". Vi satt ute hela tiden, men vilket jobb
för de som skulle fägna oss med Våfflorna och kaffet. Det var mycket spring för de benen.

Trevliga grannar från mitt bostadsområde, kom på en sak jag
måste lära mig att sätta samman bilder, men nu är ju min hjälp
i Spanien, men det får gå ändå. I 14 dagar till i varje fall.
 
Dessa två damer heter Enlund det är sonhustru
 och svärmoder.
 
 
 
 Den gulliga Mary,
var det som ville ha mig med, Tack för det lilla vän, det är inget jag ångrar. Det var så fint med denna musik, ungefär som förr när de
underhöll när man satt och åt. Vi sjöng lite Taubvisor som allsång.
några Ted Gärdestad också. Sen hade vi köpt lotter för 5:- st, kaffet med våffla kostade bara 30:- , stor lagg var det.
Det var 3 hinkar fulla med varor ,eller man kunde välja vackra
rosenträd, men alla valde sin hink. OCH VET NI JAG VANN en.
Det var väl inte dåligt, det kom inte med allt ordentligt. En påse
fina kringlor, i pkt smårgås kex och en godisrulle.
Saftflaskan innehöll Flädersaft, och det tycker jag om.
Jag var jättenöjd, med kvällen den avslutades med psalmen
Tryggare kan ingen vara. Det märktes att alla var i min ålder, nästan alla sjöng med. Den fick man lära sig i min skola förr.
Herrens välsignelse den kan man med.
När jag kom hem gick jag runt här och sniffade, det luktade
brandrök något förfärligt. Det var skogsbrand , det kändes. I morse
när jag talade med min vän från Norrköping berättade hon att
De brände av vissa områden i skogen , för insekter och sådant.
De hade meddelat på Radion att det inte var någon fara.
Jag har aldrig radion på, så jag visste inte det.



8 kommentarer:

Sofia sa...

Ser trevligt ut du! =)
Kram Sofia

Meta sa...

Tur att det inte var här och idag du satt ute då hade du blivit rejält blöt. det har kommit 26mm reda och dagen är inte slut.
Grattis till vinsten
Ha en bra dag
Kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där hade ni tur som kunde sitta ute, och gott med våfflor. Roligt och sitta och lyssna tillsammans med ett gäng glada damer. Och jag kan allt den psalmen också. Fina bilder du tagit, och grattis till vinsten.
Kramar
AnnaMaria

Maj sa...

Grattis till din vinst och en trevlig sammankomst!

tecknartina sa...

Så kul att du har trådar till Öckerö och Burö!
Trevligt att läsa om dina händelser i helg och vardag. Rättframt, spontant! Gillar mycket!
Varmaste hälsning från Tina på Hönö

Anonym sa...

Vilken toppenkväll du haft. Tur att du följde med din väninna dit.
Här har vi haft en heldag vid poolen. Nu ska vi gå och äta.
Puss o kram

Rosa i huset i vitt sa...

Trevlig samvaro låter det som och grattis till vinsten.
ha en trevlig helg
kram Rosa

Änglarum sa...

Så mysigt ni hade det ♥ och grattis till din hink :=) nu blev jag våffel sugen,kanske skall jag göra mig ett par laggar :) trevlig helg ♥ kram Jessica