onsdag 21 augusti 2013

Har ni hört, en hel dag med Väninnan i Peking.

Min kompis som ställde upp i går, och var med mig hela tiden.
Vi hade så trevligt, sen skulle hon ta kort på mig det var inte lika
lätt hon är synskadad , jag ser inte sa hon. Knäpp bara sade jag
vi får taga det som bliver. Skit i det sade jag till och med.

Hon ser väldigt dåligt, har vit käpp, så man får vara glad att man kom med. Vi vill vara med på bild, man bliver ju  som man är.

Vi var på KappAhl där blev det en blus, tycker om de som är luftiga, det får inte sitta åt. Sen var vi på Hem Tex, där blev det ny
Gardinkappa till mitt kök, och löpare i Rips förstås.
Två st för 149:- hur kan de sälja så billigt ,de skall jag ha på mitt vita köksbord. Gardinkappan är helvit, men randig i vävningen.
Jag ville ha 50 cm bred, de flesta är 40-45 cm och det stör mig lite.
Sen gick vi in i en ny affär som hette Wide, där köpte jag mig en
Hortensia,  jag satt den i soppskålen det blev snyggt tyckte jag.
Korten på mig ock kompisen tog vi på Lindahls Konditori, där bjöd
Hajan på kaffe och en var sin Räksmörgås, det var det värt för
sällskapet.

Sen ville jag ha nya pärmar, skulle plocka ur allt som rörde min make. Då  arkiverar jag hela pärmarna och börjar på nytt med
bara mina  ärenden, för det är ju bättre.
Nu är det dags att göra lite höstfint på balkongen med, fräscha dukar,
Hönö-måsen och grodan har bytt plats med  änderna.
mina fina Mårbacka skall jag försöka att spara till nästa vår.
Dahlian har blommat rikligt ända sen den 14/5 , fick den i present då.
Bilden på mina Nejlikor får sluta detta COLLAGE från gårdagen.
Snart skall jag få hålla lilla Axel i min famn. Får höra om jag
får visa de bilderna då. Det bliver ni varse i så fall.
Tack alla Ni rara bloggvänner, som skriver så rara kommentarer
till mig med. Detta med bloggen har hjälpt mig mycket i min
ensamhet,  jaa jag känner mig aldrig ensam  egentligen.
Sen har jag rara barn och barnbarn som fyller  mina dagar.
Och inte minst mina underbara väninnor,  vi har ju hängt ihop
i så många år, sen vi var 15-16 år, och vi har fyllt 82 alla fyra.

 




13 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Fina fina Hajan!Ja fina damer bägge två♥ Härligt inlägg du skriver o fina bilder du visar.Då får vi se om lille axel kommer med på bild sen då.har inte visat vårat lilla barnbarn än heller,ska också fråga.Visst är bloggen kul att ha.den är som en vän den också.Här soves det på dagarna nu,är såå trött! Kramelikram på dej du glada tjej ♥ Gunilla

Maj sa...

Så fina saker du köpt. Rutigt tyg har jag alltid gillat!
Och höstfärger i löparna....hösten är min årstid.
Tänk vad du är lyckligt lottad som har dina vänner nära. Jag har också väninnor som jag känt lika länge men tyvärr är vi spridda över Sverige. Det är den där åkomman kärleken som fått dem att flytta allt ifrån Skåne till Dalarna....men vi hörs ju via nätat men det är ju inte alls detsamma. Kram

Rigmor sa...

Så fina bilder å er, och glada är ni!! Å tacka för det...räksmörgås på kondis, får vem som helst att le. Väninnor är dyrbara ting, oavsett om de finns i ens närhet eller långt bort, men de finns där alltid.
Fina saker du köpt, blusen vart jag väldigt förtjust i, så det får bli en tur till KappAhls för min del också snart. Och säger som du...det ska inte sitta åt och strama...
Ha en fortsatt skön onsdag vännen!!
Kram kram

samson sa...

Härliga bilder på glada tanter
vilken härlig dag ni har haft
ha det så bra
maggan

Anonym sa...

Så kul att det blev en lyckad dag igår. Många fina saker som du fick tag på.
Kramis

Tummelisa sa...

Hej lilla Du.
Nej har inte gjort min operation ännu, det blir 28/8. Just nu får jag bara äta flytande tills operationen. Blev så sugen på räksmörgås när Du berättade att Du bjudit väninnan på detta. Ni verkar ha haft en rolig dag i Peking. Som vanligt trevligt att läsa vad Du skriver om.
Kram Tummelisa

Anki sa...

Lindahls konditori... och räkmacka... mums! Ja, då är det inte underligt att ni ser så glada ut :) Och fina fynd på både KappAhl och Hemtex... snyggt!
Detär klart det blev en trevlig dag!
Alltid så trevligt att läsa din blogg!
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken mysig dag ni hade och så glada ni ser ut, jag sitter här och ler tillbaka!

Kul med shopping och fina grejer blev det. Jag behöver också lite nya pärmar. Eftersom jag bor på landet skriver jag upp på en lista och när jag kommer till stan då är den listan alltid såååå låååång.......

Kramar
Agneta

Viola sa...

Ni verkar haft en mysdag vännina och du :) fina löpare du inhandlade, härlig dag man vaknat till, ha en fin helg, kram

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga bilder på er
ha en trevlig helg
kram Rosa

Katta sa...

Ni verkar ju haft det hur trevligt som helst på shoppingrundan. Måste säga ett stort grattis till dig som blivit gammelmormor!! Ha en trevlig helg, kram Katta

LyckligaPraliner sa...

Åh vad du är underbar!! Om jag kunde skulle jag ge dig en kram!

Kika in på min blogg nu. Har lagt ut en liten film på några av kycklingarna. Gjorde det för din skull vet du, eftersom du frågade ;) Hoppas du kan se det, det är så liten "ruta".

Kram, ha en bra dag!

Ann-Louise

LyckligaPraliner sa...

Och höj ljudet så att du hur ordentligt hur både hönan och kycklingarna låter! :)

Kram