fredag 2 augusti 2013

Du lilla Sarah så underbart och Skärgårdsdoktorn inte fy skam det heller

Det var ju toppen i dag, att Sarah Sjöström tog ett silver det roliga
var ju att hon var nöjd med. Det brukar ju bara vara Guld som räknas.  Det har varit så intressant med dessa fina simhopp och
dessa utmärkta simtävlingar. Jag trodde inte vi hade något hopp alls.


Tyvärr är det bara ett avsnitt kvar på den gamla Följetongen
Skärgårdsdoktorn. Det är lika trevligt att följa det denna gång
som för så många år sen det gick senast.
Det är väl min ålder som gör att jag tycker detta innehåll,  är
vad jag tycker om. Såg en jättespännande triller förra söndagen
på 4an , den vågade jag inte se färdigt det låter ju inte klokt.
Min dotter och måg var uppe en sväng och sade adjö i eftermiddag.
De åker ju iväg nu i 14 dagar med barnbarn och  sonen.
De skall till Spanien.  Jättetufft  med  de två barnbarnen , men
den 25 åriga sonen är ju med också. Jag var glad att de kom så
mågen fick kolla mail jag fått som jag inte gillade.
I dag beställde  jag  en ny Badrumsmatta, en väggljusstake som
jag skall ha i badrummet.   
En ljuslykta att ha i mitt lilla köksfönster, den lyktan skall
hänga det kommer att bli så snyggt. Min kompis och jag skall
träffas i stan och kolla efter ny köksgardin åt mig.  Jaa, det 'är ju nu
jag lever, det är nu jag behöver piggas upp lite.
I morgon kommer min son, det skall också bli roligt, men
det skriver jag om i morgon.
Nu är det dags att läsa lite skvaller, det piggar också upp lite.

4 kommentarer:

Maj sa...

Håller med dig! Det är så spännande med simningar och att Sarah lyckats ta två st i denna hårda konkurrens. BRA GJORT!
Så trevligt med lite nya inköp....jag har också en liten lista men jag har inte bestämt mig för att åka till city ännu och imorgon ska det bli otroliga +30 eller mer här och jag bävar lite för det. För varmt! Kram

Gunilla sa...

Jaa...DU är en förebild för mej...blir som en "mamma" lite...du är lik min mamma på sättet lite...det suger jag åt mej må du tro..Åh vi.älskar skärgårdsdoktorn♡..Idag ska det bli så varmt ja'gubben får nog i mej i Vänern i kväll...kanske...bör vara ca 25*..hihihi...ska berätta att jag har blitt 'plastmormor' o gubben morfar i går kväll;) Det blev en pojk till o sen får vi la reda på lite mer fakta idag sen...dom bor i Göteborg..kram finaste Hajan från Gunilla

Anonym sa...

Ja i mörrn kommer jag ut en sväng !!
Ha det gott tills dess !!
Värmt dä ä / Sonen

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Tack för titten hos mig. Du undrade över mina bilder - jo jag har tagit dem själv med min mobil.....Ångrade att jag inte hade min systemkamera med men man har ju blivit så bortskämd att bara ha denna lilla mojäng att fota med.... Ha en bra fortsättning på helgen!
Carin