lördag 24 augusti 2013

Är det Jul, nej det är de mina som kommit hem från Spanien

 
 
VÄLKOMMEN  

Dotter och måg hemkomna ifrån Spanien.







Äntligen fick jag träffa Spanien- resenärerna. Jag satt en bild på
ett pepparkake par, både min måg och dotter bliver väldigt bruna.
De vill inte vara med på bild, men det går ju så här med.
Jag fick SMS tidigt att de väntade på sina väskor på flyget . Denna
gång kom de hem via Växjö. De skulle vara hos mig vid 14,00
då kan vi väl äta tillsammans så det gjorde vi.
Vi skulle ju åka till mitt barnbarn och kolla upp den lilla Axel,
men det gick inte så bra, vi får skjuta upp det lite till.




Så här är det på min gård nu, bilden har jag lånat från Googl, våra
träd är så höga att med min lilla Kamera går det inte att ta någon bra bild. I morse hade vi bara 7+ här, det känns lite i luften. Men i
år kan vi inte klaga, vilken underbar sommar vi har haft, och
fortfarande sköna dagar. Jag äter min  middag varje dag på
balkongen.  Jag fick ett nytt meddelande att vi avvaktar en dag till
med besöket, till lilla Axel. Han är ju född en månad för tidigt
så något annat fel är det inte. Men det räcker, man skall vara noga.

När jag kommer till Centrum nästa vecka skall jag köpa ett
Bollkryss-träd. Jag hade för mycket att bära sist, så det passade inte så bra då.  I går kväll var det lite svårt att välja, Fångarna på Fortet den nya Fader Forah  är ju Börje Ahlstedt, det var ju så bra
tävlande i går. Pia Johansson gick på lina , högt över tigrarna.
Cecilia Frode, Gustav Hammarsten och Marie Rickardsson
Susanne Thorsson , Jarmo Mäkinen , Så bra skådespelare trodde man väl aldrig skulle vara med på Fortet.
Sen kollade jag på Doobido, men där var det lite rörigt, eller också
var nog jag för trött, då skall man inte tycka något.
 Jag kollade ju bara under reklam-pausarna, så jag får skylla mig själv.

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roligt och få besök av Spanien resenärerna, kan lätt tänka mig att dom var bruna. Blev en fantastisk helg här också, mysigt och äta på balkongen.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Tack än en gång för maten igår. Nu idag har jag hunnit ifatt med tvätten. Bara en maskin kvar, som får tas i morgon. Vi har lille Orvar hos oss när dom är kvar på Lasarettet.
Nu ska jag hoppa i bingen.
Kramis

Ölandsvindar sa...

Hoppas att du snart får hålla i det lilla knytet och lukta lite på honom. Spädbarn luktar så gott tycker jag. Jag såg att du har en vit Flitiga Lisa på din balkong. Jag sådde sådana i våras och har nu två stora krukor fulla. De blir så fina om de får stå lite i halvskugga.
Kram från Kerstin

Hannis sa...

Kan tänka mig att dom var pepparkaksbruna=))
Jag har missat att fångarna på fortet har börjat!
Jag gillade det förut så jag måste kolla igen.

Hoppas att du snart får träffa den lilla/Kram Hannis

Maj sa...

Kul idé detta med pepparkakorna! Ha det så bra! Kram