söndag 25 augusti 2013

Äntligen fick vi träffa lilla Axel och hans familj !!!!!!!!

 
 
 
 
ÄNTLIGEN.
 
 
 
 
 
Underbart väder när vi äntligen kom till mitt barnbarn,  och deras
nyfödda lilla son. Solen stod högt på himmelen över deras  fina hus. Det är så vackert, massor med äppleträd , härliga gräsmattor



att springa runt på. För här kommer det nog att liras fotboll så småningom. Men det dröjer ju , Axel är bara en vecka i dag.










Här är en stolt mamma med sin lilla son. De har haft det jobbigt en vecka nu.  Det har nog varit lite underligt för lilla Orvar med, som

nog har undrat vad håller Matte och Husse på med ??
Men när vi kom i dag så visade även han bara glädje,
och visade oss en ny leksak som han fått.





Här är en jätteglad " Gammel- Mormor i alla fall. Men den som tog kortet skulle ha sett , att han inte vill vara med på bild,
han visar ju tydligt med handen, inga bilder på mig.





En som var riktigt stolt var Axels pappa, som var så glad över
sin lilla pojke. Han sa inget om att ej vara med på bild, och

nu är det för sent. Nu är det lämnat till Pressen.



Även detta på moster och morbror , det är Axels kusin Julia .
som håller sig i bakgrunden.
Jag undrar  vad hon tänker, ser lite finurlig ut.









Jag var tvungen att ta dessa små fötter, som bara är en vecka gamla
ha, ha.  Det skulle ha varit roligt att jämföra mina gamla
skanker  med Axels, men riktigt så roligt skall vi inte ha.






18 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, vilken liten sötnos han var lille Axel.
Kram Mamma C

Maj sa...

Oh vad glad jag blir för din och hela din familjs skull! Grattis till lille Axel som jag förmodar kommer att bli lite bortskämd av dig! Kram

samson sa...

Underbart
ha det så bra
maggan

Carita Liljendahl sa...

Ett sådant härligt hus, på ett så fint ställe!
Och visst är det fint med små barn! Fina bilder av er alla! De avspeglar lycka och gemenskap.

Vi hade också makens dotter med sitt första barn (makens första barnbarn) på besök i mitten av augusti. Bild på min blogg finns.

annika sa...

Grattis till barnbarnsbarnet. En fin liten kille. Stackars lilla Orvar...inte lätt med konkurrens. Ser att du har nya fina tunikan/blusen på dig.
Nu njuter vi av de sköna dagarna. Härlig helg som vi hade. Nu ska jag strax sätta mig på cykeln mot jobbet.

Ha en fin dag.

Kram
annika

Monika sa...

Hej världens bästa Hajan!

Åhhhh! Så söt! Det nya lilla underverket. Grattis söta Bästemor :o)

Tusen tack för alla fina kommentarer som du lämnat hos mej under min frånvaro från bloggen. Alltid så underbart att läsa dem.

Må så gott!
Kramar
Monika

Äppelblom sa...

Tack för titten hos mig! Så mysigt med en rykande färsk liten baby. Min lilla Isabell, minsta barnbarnet, blir snart 9 månader och hon kryper för fullt och hittar på en massa bus.
Må så gott och kram!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbart men ljuvliga bäbisar !Härligt besök kan jag tänka mej och fina bilder.Ha en skön måndag vännen och en go start på nya veckan .Kramar Rita

Sofia sa...

Åh, vilken liten fining! och vilket härligt hus dom har också...
Kul att du kikade in till mig!
Nej , jag har inte bara en höna.... men bara en som är brun och höstsnygg! =)
Kram och ah det gott!
Sofia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söt han är lille Axel, jag tror han vinkar till oss bloggare. Roligt och äntligen få träffa honom. Och det var ett jättefint hus dom bor i.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så sött barn! Ja du är så vacker också tycker jag! Klart du skulle ta kort på dina fossingar o visa upp för oss:) Ha en fin dag Hajan ♥ Gunilla

Rigmor sa...

Så många ljuvliga bilder!! Å vilken lycklig gammelmormor jag ser på en av dom...och undra på det!! Såna stunder då glömmer man alla krämpor och ser bara det ljusa i livet, tack och lov!! Förstår att det var en höjdardag.
Ha det gott!!
Kram kram

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhh så söt han är den lille!
Underbara bilder och så fin du är!
Önskar dej en fin vecka
kramar Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Men vilken gosing och vilka härliga större killar! Och vilket jättefint hus!
Agneta kram

Blommiga Rutan sa...

Ojojojo! Det var allt en liten sötnos! Åhh så söt! Söt mamma också.
Jaaa du, barnbarn är verkligen helt fantastiskt. Så roligt! Vi har ju bara ett, lilla Selma och idag har vi varit barnvakt, ojoj som hon kör med mormor o morfar! Men det är väl det som är meningen med barnbarn? Att få skämma bort dom!
Vilket fint hus dom har.

Kramar Anncathrine

Jennie Bergius sa...

Vilken söt liten skrutt!! Och vilket fantastiskt hus :) Så spännande med ett nytt liv - längtar så efter vår skrutt som än så länge är i magen :)
Ha en fortsatt fin onsdag <3 Jennie

Jennie Bergius sa...

Vilken söt liten skrutt!! Och vilket fantastiskt hus :) Så spännande med ett nytt liv - längtar så efter vår skrutt som än så länge är i magen :)
Ha en fortsatt fin onsdag <3 Jennie

Anonym sa...

Vad söta ni är. Och huset! Var bor de nånstans. Så vackert. Förstår om du är kär. Kram Ann