torsdag 1 augusti 2013

Allt tager sin tid, men min dator tager längst tid

Egentligen vet jag inte om jag skall vara här och skriva, det är
sådana otäcka åskmoln över oss där jag bor.
Men vi provar väl får vi se, det var riktigt härligt att se Ernst
program i kväll, där var det fina sommardagar. Jo jag vet, att
det inte är direktsändning.
Pampigt bliver ju detta orangeri, men vem skall bo där, ja de kan ju ha det för sina gäster.
I kväll blev det Hamburgare på fläsk-kött, med massor
med goda kryddor i. Han var och inhandlade detta på en gård med
bara fina grisar. De kunde gå ut och duscha av sig var tionde minut.
Ni vet precis som korna har på en del ställen.  Ha,ha ett
så kallat Gris-Spa kan man säga , vilken service .
 
Framför detta Orangeri har det blivit som en bassäng, bara för
att man skall få den fina vattenspeglingen. Sen handmålas
väggarna med Druvklasar och blader, allt målas med guldfärg.
Där väggarna målas är, där det skall bli sovrum.
Ernst gjorde också en stor och fin Agave växt, den gjordes
i koppar. mycket snyggt, den står nu i bassängen.
 
Ja utan dessa grabbar , skulle det inte alls gå, det
måste ju kosta skjortan. Läste att Ernst förlorat så mycket
pengar från sitt egna bolag. Nu får vi se snart när det bliver klart,
om det passar beställaren.
 
 

6 kommentarer:

samson sa...

Han är duktig han Ernst
mackorna i ditt förra inlägg ser jätte goda ut
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Ja dom kan mycket dom där grabbarna. Men som du säger, det måste kosta skjortan allt det där.
Kram

Maj sa...

Tycker faktiskt att Ernst är bättre i år än tidigare år. Lite mer "allvar" och seriöst innehåll. Kolsva ligger inte långt, ett par mil, från där jag bott i många år....kanske det blir något för turister? Ja, inte vet jag. Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Gillar Ernst skarpt..har så många bra ideer
ha en trevlig helg
kram Rosa

Polargrevinnan sa...

Jag måste nog titta på Ernst program.
Det har liksom inte blivit av.
Jag läser alla dina inlägg men tiden räcker inte alltid till för att skriva kommentarer.
Nu håller jag på med mina foton och
gäster dyker upp oförhappandes. Det är trevligt så här på sommaren. När vintern kommer stänger folk sina dörrar och stannar inne.
I kväll skall vi på jazz-konsert. Skönt att det blivit lite varmare igen.
Ha det så bra.
Kram Viola

Gunilla sa...

Visst är det nåt speciellt med våran Ernst♡Gunilla