fredag 5 juli 2013

Vilken trevlig ÖVERRASKNING , god middag och Skärgårdsdoktorn


Vilken överraskning , när jag höll på att laga min middag, ringde
telefonen. Det var sonen som undrade hur jag hade det, vill Du ha
mat sa jag, nej men eftermiddags-kaffe tänkte jag mig ,svarade han.
Det var synd tänkte jag, finns det något så gott som nystekt torsk
och bara gräddsky till sås. Idag hade jag bara citronvatten  till
maten, i min gubbes mugg. Jag hade Annas Rabarberspaj i ugnen,
reseptet från Mitt kök.
Pajen blev jättegod, prova det receptet. Vi satt och tog en fika först
när mitt besök kom, sen åkte han och handlade hem lite som
jag inte kunde ta själv. Tvättmedel, potatis  och lite annat.
då smakade vi på pajen, och fotograferade, så nu kom jag med
också. Sen löste vi korsord ihop, det tycker jag är så roligt.
Per har ju semester nu, så i går hade han varit och plockat
kantareller  i  skärgården. Så nu dröjer det ett tag tills han kommer igen. När dottern och mågen åker i väg, så mailar de till mig.
Så bortglömd är jag verkligen inte, precis lagom för alla parter.

Sen avslutade jag min trevliga dag, med Skärgårds-doktorn, så bra det är. Joo, jag har sett det förut,  men man kan gott se om denna
serie. Samma vardagsbekymmer som förekommer dagligen.


Läste i dag att hon som spelade Wilma i serien är 30 år nu och
väntar sin första babys. Det måste ju vara över 20 år sen som den gick sist. Ja nu vet Ni hur min fredag har sett ut, toppen alltså

5 kommentarer:

Änglarum sa...

Gokväll Hajan! din dag lät mycke trevlig :=) åh så gott med rabarber paj!här har det städats o grejats i dag skall bila neråt Österike på Söndag,mycke som skall vara klart innan !ha det så fortsatt bra o njut av sommaren < kram Jessica

Mamma C sa...

Go kväll i stugan, här blev det Göteborgsfrämmande när vi kom hem. Dom stod vi dörren när vi kom från dig. Blev fika och en massa bladder. Sedan satt vi oss och såg en film. Nu är det sängen som väntar.
Kram

Christina sa...

Alltid trevligt när barnen kommer på besök! Det finns väl inget som går uppemot rabarberpaj! Hälsningar Christina

Tummelisa sa...

Trevlig dag Du haft! Här har vi badat i poolen 24°var det i vattnet. Men, jag tyckte det var kallt i alla fall. Innan badet tog vi en "långpromenad", måste hålla blodsockernivån bra.
Vi har en sådan pool som står på marken, och som vi bara tar fram på sommaren.
Du får ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Kul att han åkte hem till mamma. Det var så roligt att träffa er bägge två. Kan meddela att bilen gick sänder igen men då var vi framme i Hindås, men som tur är är svågern bilmekaniker så han har fixat det nu, men man kan ju hålla sig för skratt. Här är det varmt. Ha det gott Kram Ann