tisdag 9 juli 2013

Vilken kväll, 26.000 var publiksiffran på Skansen


Det trodde jag väl aldrig, att jag skulle bli så förtjust i Håkan.
Kommer ihåg för många år sen, när han Sjöng om Lena. Ett av
mina barnbarn var väldigt mycket för Håkan. Det var Ola före honom, var är han nu för tiden. Men jag blev såld i kväll, hur kan
15.000-20.000 tusen fantaster sjunga med i varenda låt.
Det var helt underbart, och se dessa ungdomar, det var ju som
Beatles tid. Har läst om framgångarna för Håkan men trodde
inte riktigt på dem.
Han är ju som en sprattelgubbe, ranglig det finns ju ingen styrsel
i kroppen på honom.
Evald  är ju också väldigt bra, det syns att han är lika duktig som
dansör.  Han  ser ju bra ut också, men kan han bara en låt, den
från meloditävlingen. Helen Sjöholm och Thomas von Brömsen
hade ju Håkan bjudit in.
Jag tänkte på att så många ungdomar är med Håkan, jag tror det
beror på hans texter. Det är ju mycket svärta i hans texter, precis
så känner ju ungdomen sig, jag tror det ligger något i det.
Det var nog många i min ålder som inte tyckte om det, men som
jag sagt förut det finns ju olika kanaler på TV, byt kanal.
Jag var jättenöjd  i  alla fall .
I morgon får vi kolla på Damfotbollen  hoppas De slår Danmark,
man kan ju önska lite i varje fall.

5 kommentarer:

Hannis sa...

Håkan är underbar!
Typiskt att jag inte såg det...
Man blir glad av honom på något sätt.

Kram Hannis

Vero sa...

Såg inte så mycket igår, men hörde desto mer. Låg i badet med tvn på "rätt" kanal.

Det går säkerligen i repris tror jag.

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Såg också Håkan igår ( ja, ser alltid på Allsång på Skansen).
är inte så förtjust i hans musik men tycker att han verkar vara så himla gullig och rar person. Låter så klok när han blir intervjuad.

Sommarkramar från
Anncathrine

Mamma C sa...

Ja vilken kväll det blev vid tv-apparaten.
Nu har jag precis blivit klar med maten tills i morgon och så har jag gjort en sats med fröknäcke. Kört en sväng med snabeldraken och gjort en liten snabb tvätt på golven. Så nu är jag redo för fotbollen också.
Kramis på dig och hoppas det var en bra dag idag med gästen.

Rigmor sa...

Missade programmet...fick höra en del av reprisen idag. Och...jag har alltid gillat Håkan, och efter gårdagen...inte blev min förtjusning mindre!! Helen Sjöholm, ja hon är ju helt outstanding när det gäller svenska sångerskor. För några år sen sjöng Till Min Syster med Benny Anderssons orkester på Skansen, och då fick jag verkligen gåshud, sååå bra!!
Kram kram