söndag 14 juli 2013

Viktoria 36 år, Sverige Finland 5-0 publik 16,414 st HURRA


Ja hur mycket publik det var på Öland i kväll det vet jag inte.

Men massor med barn som hade ritat fina teckningar till
Viktoria och Estelle , Estelle satt på mammas  arm  hela

 tiden.
Mark Levingood  höll i trådarna, men  ibland undrar jag om han själv vet vad han pratar om. De som uppträdde var de vanliga Tommy Körberg bäst, tyckte jag
Det bästa var ju igår, när Sverige spelade mot Finland, vilken underbar match. Det blev 5-0 till Sverige.
Detta är blommor från mitt blomsterland,  Amplarna på balkongen
det är jätteroligt, att man kan plocka lite här och där.
Ampeln är så stor nu, över bordet på balkongen, måste nog plocka bort lite tror jag.
Blomman för dagen har jag tagit bort mint 3-4 meter på, den har
slingrat sig om persienn-snören,  så där var jag  tvungen att ingripa. Ja nu har en bild hoppat till fel plats, den skulle vara i början. Det står ju välkommen som Ni ser. Kan ju inte skylla på datan, det är ju jag som styr,  enligt min måg.  Han har så rätt så.
Dagens rätt i dag var min Kålpudding, som var mycket god.
 

7 kommentarer:

Gry Karlsen sa...

Viktoria och Estelle er så søte!!
Så nydelige blomster du har hos deg, og middagen din så deilig ut!
Ønsker deg fortsatt fine sommerdager!
Klem fra Gry :)

Bitte sa...

Jag missade både Victoria, Estelle och fotbollsmatchen! Igår var vi på resande fot och idag har det varit så mycket att packa och tvätta upp efter resan. I morgon stundar allvaret och jag ska ge mig av till jobbet igen, det är inte klokt så snabbt man vänjer sig vid att vara ledig :-).

Som tur är känns det verkligen som att jag har varit ledig på semestern! :-)

Önskar dig en fin start på veckan!

Många kramar
Bitte

Lilla Rummet sa...

Jag missade både fotbollen och Victoria på Tv. Såg bara att de hade varit på nyheterna. Estelle kan verkligen charma alla....är så söt.

Kålpudding lät gott, var längesedan jag gjorde.

Ha en fortsatt fin sommar.
Kram Britt

Maj sa...

Jag tittade inte så mycket på Victoriadagen igår. Det blev Mikael istället.
Sen tror jag inte att det är ditt fel utan datorprogrammets, att bilderna inte kommer på den plats man önskar. Jag har ju brottats med bildproblem nästan hela tiden jag bloggat och inte är det mitt fel det är jag säker på. Då skulle ju inte foton tagna med samma kamera, vid samma tillfälle ibland synas på bloggen och ibland inte.
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej du fina!

Ja lilla Estelle, hon är ju en riktig solstråle..!

Hihi Mark L är ju så mysig, men jag håller med dig...ibland känns det som han virrar in sig i tankarna att han inte kan trassla sig ut igen utan att det låter snurrigt, hihi.

Ja visst är det härligt med sommarblommor, att kunna plocka in lite när man vill!

Ja du har rätt, jag trivs så bra i mitt växthus/orangeri..det är som en lugn oas.

Kram och ha en riktigt fin dag!
Mia

Mamma C sa...

Mums så gott det såg ut med kålpuddingen. Tycker Mark blir lite jobbig ibland, så jag orkade inte se hela programmet.
Puss på dig

G:a Affären sa...

Jag säger detsamma som Mamma C; kålpudding som är så gott. Det var ändå flera år sedan jag åt det...ska komma ihåg det till nästa inhandling.
Själv ser jag nästan aldrig på tv, det ska vara Ernst då.
Men nu fick jag en liten uppdatering, och så söt lilla glada Estelle är!
Så praktiskt och nära att kunna plocka lite fina blommor från amplarna till vasen.

Ha det gott Hajan och tack för dina kommentarer!

Varm kram från mig
Cia