onsdag 31 juli 2013

Vad det är svårt ibland, ide` torka kan man kalla det för

Jag började med att plocka in blommor, ja från balkongen förstås.
Jag skulle ju ha en kaffegäst här, det är så trevligt tycker jag.
Vi fann varandra på äldrecentret där våra män bodde.
Hennes man dog i Augusti, min man i Oktober, det behövdes inte mer vi hade ju något gemensamt, just när vi behövde någon att prata med. Vi visste ju att vi hade något  mer gemensamt, men vad?
Jag tror att jag berättat det förut, de hade köpt sin vigselringar
av mig  1951 , när jag arbetade i en Guldsmedaffär. Att vi kände igen varandra efter så många år.
Jag hade brett goda smörgåsar , med lite sorterat pålägg. Vi ville
bara ha kaffe och inget annat. Jag blev så glad när hon sa,
Dig vill jag gärna ha kontakt med. Hon har så mycket att
berätta med, från sina år som lärarinna. Det riktigt märks att hon
älskat sitt arbete. I början av sin gärning var hon i flera
skolor på landsbygden. Den 13 Augusti nu ville hon jag skulle följa med på Våffelkväll i kyrkan.  Det skall jag prova jag har ju bara
varit i vanliga kyrkor, denna är en frireligiös som finns där vi bor.
Jag undrade en gång vad det var där, när jag var ute och gick.
Då hade  man bytesdagar med barnkläder, massor med sittkärror
och småbarn. Det fanns ju inte när mina barn var små. Men så
bra, för de kan ju inte nöta ut kläderna när  de  är så små.
Om ni visste vad Daliorna växer på balkongen. Läste att man skall
bryta och taga bort, så kommer det nya, och det har det gjort.
Ja nu blev det fel med bilderna orkar inte att ändra platsen för
Mårbackan, snart så är det över med våra härliga sommardagar. Men än har vi ju hela Augusti kvar, men är det inte någon mer som tycker att det går lite för fort. I morgon skall jag ge   Centrum ett
besök, alltid träffar man någon.
 
Jaa, mer är det inte som hänt mig, men det blev ju några rader i alla fall.


8 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som ni har det supertrevligt på era fikastunder som ni haft. Vi har snickrat lite idag innan regnet kom. Sedan fick vi fikagäster på besök. Farfar och Kerstin dök upp. Nu ska jag snart hoppa i säng. Vi har precis sett klart en film.
Kramis och god natt.

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll Hajan, Alltid lika kul att läsa dina söta inlägg...fina bilder som vanligt...kul med era fikastunder ihop:)) Ha det gott nu tills vi hörs igen...har sett en deckare på 4..knappt man kan sova nu...kram Gunilla

Hannis sa...

Härligt att träffa vänner!

Det var en som sa till mig igår att nu är det snart augusti då är sommaren slut...
Jag tänker att Augusti är väl också sommar så jag fortsätter att njuta=))

Kram Hannis

Hanna sa...

Hej!
Jag har en liten fråga på min blogg, hoppas att du kan hjälpa mig med den.
Kram
Hanna

Maj sa...

Så trevligt det låter...träffas över en god smörgås med kaffe och samtala. Kramen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är skönt att få en pratstund och gott fika med vänner som man delar något gemensamt med. Fina blommor du har på balkongen.

Kram,
Regina

hemma hos lilla mej sa...

Underbart att träffa vänner .Vad fint du har gjort .Bara så smarriga mackor .Ha en härlig dag underbara du .Kramar Rita ♥

Rigmor sa...

Så trevligt att träffa någon som man känner att det stämmer med, även om det kunde ha varit under roligare omständigheter förstås. Men ni har ju något gemensamt, och när det blir tungt är det skönt att ha någon att prata med som upplevt samma sak.
Visst har sommaren gått fort, och vi får väl försöka dra i handbromsen nu i augusti...
Kram kram