måndag 29 juli 2013

Toppenprogram på Liserberg, då är det bara en gång kvar

I kväll måste väl alla vara nöjda över allsången, fart från början
till slut. Det  är  inte alltid det stämmer programmet som står 
i tidningen. Lena Philipsson skulle ju komma, men det var ju bara

en kopia på hennes roll.

Björn Skifs kom i alla fall, kan någon begripa hur han bär sig åt?
Han är ju precis sig lik, som när han började för alla herrans år sen.
Lika trevlig och inga divalater där inte.  

Tobbe Trollkarl och Markoolio  var ju där, Markoolio rockade
så det stod härliga till.  Publiken rockade loss ordentligt

Sen hade vi Linda Pritchard  som varit med på alla tävlingar vi har.
Lotta berömde hennes sång, men den hörde vi inget av i kväll
Det var samma  versrad mint 20 gånger som skreks fram.
Men nu var jag lite snorkig, hon ledde ju allsången om Det
gåtfulla folket. Förlåt Linda då sjöng Du riktigt bra.
 
Några som vi inte får glömma är ju Kurtan och Doakören, vilket
jobb De utför varje måndag, Nu är det bara en gång kvar, det har
blivit bättre och bättre. Något som var trevligt, var ju
brudparet som varit med på Kär och galen.  De firade sin 20 åriga
bröllopsdag i kväll på Liseberg, lika snygga som för 20 år sen.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Här blev det inget tv-tittande förutom en film som jag suttit och sett nu.
kram

Hannis sa...

Lotta på Liseberg och Allsång på Skansen är riktiga sommarprogram!
Brukar inte titta men Allsång står på ibland om jag pysslar=))

Björn Skifs är häftig tycker jag!

Kram Hannis

samson sa...

vist var allsången bra igårkväll
härligt 25årskalas du var på
ha det så bra
maggan

Maj sa...

Håller med dig ang Björn! Ser ut som unga pojken! Nästan inga rynkor,smal och glimten i ögat. Tror han levt ett hälsosamt liv för annars skulle han nog inte se ut som han gör!

Elsa och Helena sa...

Markoolio tycker jag är en rolig kille, det var så rörande när han berättade om sin mamma i programmet Lets Dance.

KRAM från Helena

Änglarum sa...

Hej! tänk att jag inte sett ett enda program!! fy skäms!! nu när jag äntligen fick en ledig stund passar jag på att kika runt till er..nu har jag ju jobbat en vecka o går in i min andra,sen bliver det mycke annat umgänge så här års :)) ha det gott Hajan!kram Jessica