onsdag 17 juli 2013

Tiderna förändras , vi förändras , ibland till det Bättre

Kommer Ni ihåg vad lycklig jag var, när det började att gro i krukan. Kunde inte tänka mig då att De skulle breda ut sig som de
gjorde. I dag bara ett minne blott, Det blev världens största nystan.
Nog växte det, tänk att jag hade sådana gröna fingrar. I fredags när
min son var här, tyckte han att det var väldigt mycket av allt. Tag bort den här soffan sa han, så får Du ju bättre plats med allt.
Mårbacka pelargonerna får stå i fred också då. Per ville inte ha
soffan, men jag frågade Mamma C, och hon blev glad och tacksam.
Jag har tagit bort Blomman för dagen, och hittade 2 snygga lyktor
under all grönska. 2 Amplar har jag rivit ur , En från taket och en
från en pedistal.  Nu har jag Daliorna   på  pedistalen  i stället,
så nu får jag plats med mat-tallriken på bordet. Skulle gå och taga
ut pengar på Bankomaten, det har väl inte varit något problem
under alla år. Nu har vi fått en ny, efter inbrottet i den gamla, då
kunde inte jag  2 ggr blev det fel. Fick be om hjälp , jädrar så
fin den nya är. Men det var mitt första tecken på att jag är gammal,
klarade inte av detta i går.  Sonen sa vi skall kolla tillsammans
så går det nog. Så nu kommer han i morgon,  får vi se. Jag kan ju
inte ringa till mina barn varje gång jag behöver pengar, det vill jag inte. Kommer att visa bilder hur jag fick det sen på balkongen.
Nu skall jag lägga mig och läsa i Svensk Damtidning,
den gillar jag förstår Ni. Natti,natti

10 kommentarer:

Maj sa...

Ska bli spännande att se din balkong...och så det här med all ny teknik. Inte konstigt att man inte hänger med på allt. Lycka till nu med pengarna/M

LyckligaPraliner sa...

Klart du måste få plats med tallriken på bordet och det blev säkert väldigt bra efter röjandet. Det är så härligt att rensa och få lite mer ordning. Om man vill det alltså. Ordning för någon är oordning för någon annan. Mitt bankkort slutade fungera helt plötsligt. Det är avmagnitiserat minsann, sa hon på banken. Är det inte det ena så är det något annat.

Fortsätt ha det gott!! Imorgon klockan 16:00 får jag semester gudskelov.

Kram Ann-Louise

Hajan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tummelisa sa...

Ser fram emot att få se Din balkong.
Tråkigt med bankomaten, men Du klarar det säkert nästa gång. Du som är så duktig med datorn. Idag är jag ledig, skönt. Men, har tre veckors arbete kvar innan semester. Det går, men börjar kännas tungt nu.
Kram Tummelisa

Rosa i huset i vitt sa...

Väntar med spänning att få se din balkong
ja på Lördag blir det att stå och sälja på loppis hos Violan det ska bli så kul
ha det så bra
kram Rosa

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Jaa du, kan du förstå varför allting tekniskt ska ändras och göras om hela tiden!? Inte lätt alltid, det ska gudarna veta.
Men, när din son visat dig så kommer det alldeles säkert att gå utmärkt för dig att själv ta ut pengar.

Fortsatt fin sommar
Kram Anncathrine

Mamma C sa...

Tack snälla mamma för soffan. Den fann en plats på altandäcket med en gång. Vi åt våran korv med bröd i den nu ikväll. Ska ta bilder i helgen på den. Ta det nu lugnt med städandet och fixandet på din balkong.
Kram på dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gissar att du har jättefint på balkongen, dalior är vackra blommor.
Och all ny teknik! Jag trycker fel ibland också, tur att du har så snälla barn.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Ölandsvindar sa...

JA, plötsligt kan man komma på att det är för trångt och bökigt någonstans, både inne eller i trädgården. Visst är det skönt att ta sig i kragen och rensa ut lite och få det mera lättskött.
Kram /Kerstin

Stolpås Gård sa...

Ja det växer så det knakar ;) är lite orolig över odlingarna hemma...då jag varit på camping i treveckor :)
Hoppas barnen skött om dem! Annars får jag nog göra som du gallra ;)
Gjorde det en sväng då jag var hem och packade om ;)
Jag har också en blomma för dagen i växthuset, för första gången i år. Den blommade när jag var hem, hoppas den fortsätter :)
Ha det bara bara bäst och njut på din härliga balkong av blommor och blader.
Kram Sussi