måndag 8 juli 2013

Regn- Fritt , vilken kväll Lotta Engberg


ÄNTLIGEN  LOTTA ,,,  LOSSNADE  DET ,, TOPPEN
Vilket gäng Ni fått ihop, och vilken början på programmet med
ViVa     Espania .  Det fanns inte en dödpunkt.
Tommy Nilsson gjorde bra ifrån sig, vilken kille  och
Jasmin Kara kommer man ihåg från Så Skall det låta, man glömmer aldrig  den frisyren.

  Vilken stjärna Jill Johnsson är fantastiskt, och hon bliver bara
vackrare och vackrare. Doggelito och Rigo, det blev ju rena
Karnevalen när de äntrade scen med sina dansare.
Lotta Engberg när hon rappade, läste just om henne att den kör
hon på Diggiloo, Allsången som de satt ihop som handlade om
färger, var jättebra den med. Men sen får de säga vad de vill,
finns inga så bra och GOA låtar som Lasse Dahlqvists.
Tack för en underbar Allsångskväll, men egentligen började min
blogglust redan i morse. Jag brukar kommentera de bloggar som
jag följer. På Ölandsvindar fastnade jag. Så trevligt hon berätta
från hamnen vid Böda. De hade varit på en undervisning om
våra Regalskepp. Det finns ett som ligger på bottnen utanför
Ölandsnorra udde. Jag var tvungen att slå på Google och så
intressant det blev, det är mycket större än Wasa .Mars heter det,
De kanske har talat om detta förut men det har gått mig förbi.
Sen läste jag på den trevliga bloggen Polargrevinnan, så härligt
hon berättar, de har varit på en kryssning i Medelhavet, och vilken
båt 15 våningar hög, jag har aldrig tyckt det varit så bra. Trodde det skulle bliva långsamt, men herregud det var fel, De gör ju  olika
utflykter på land. Ja morgnarna för mig försvinner fort, nu är
jag med Bromans bravader till Italien, hon kan konsten att skriva
tycker jag. Ja alla har ju något att berätta, men när man inte
kommer så långt är jag jättenöjd med dessa resor.
Nu säger jag god natt, för klockan sju skall jag vara i tvättstugan.

 

6 kommentarer:

Marie sa...

Vad roligt att du läser min blogg och lämnar kommentarer!!
Har suttit och läst några av dina inlägg här, men nu börjar det bli så sent så jag får fortsätta i morgon.
Sov gott och dröm sött♥

Evashusotorp sa...

Önskar dig en härlig TISDAG!
Och i kväll får vi Allsång från Skansen.
KRAM
Eva

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en fortsatt bra dag och ikväll är det ju skansen och Morden i Midsommer ,,den gillar jag ...hör liksom sommaren till med på nåt sätt...tycker om dessa omgivningar i England och husen
Kram Rosa

Livet och vardagen sa...

jag har varit på en sådan kryssning, det blev inte långsamt alls, eftersom man kommer till nya platser varje dag. Kollar inte på Lotta på Liseberg men det låter som det var ett bra program igår när jag läser din recension:-)

Mamma C sa...

Nu har man sett på Skansen och sedan Håkan. Jag gillar den killens låtar bara mer och mer. Nu ska jag snart hoppa i säng och läsa en tidning som jag fick i lådan idag.
Kramis

Ölandsvindar sa...

JAg missade att du skrev om Mars. Jag har så mycket att stå i nu med alla aktiviteter så jag hinner inte läsa mina bloggvänners inlägg alla dagar. Roligt att du tyckte att det var intressant. Vi är några här som är väldigt engagerade i det här och vi hoppas att vi i slutänden kan få ett "Marshus" häruppe i glesbygden som kan locka hit folk inte bara när det är badsäsong.
Kram till dig /Kerstin