fredag 19 juli 2013

Nu är soffan borta skönt, men vad väntar Ni skall hända ??

Det är sonens Fläsk-kotlett i traktörpannan, han kom ju direkt
från sitt arbeta 16.00. Så han åkte och fixade bank och lite annat.
Var uppe på vinden och letade fotoalbum, jag skall göra ett litet
collage och behövde fotografier. Sju album åt mig att leta i.
Men nu när jag läst Era kommentarer bliver jag lite orolig. Det är bara en soffa som försvinner, jag skall ju inte bygga om  balkongen. När vi satt och fikade , efter att Per ätit så ringde det
på dörren .Då var det min kära dotter och måg som skulle hämta soffan. De hann att dricka en kopp, men ville hem, De kom ju också direkt efter sina jobb. Jag hann att bli klar till Ernsts program
började. Per fick med sig Kyckling-gryta och en  form med
kålpudding.  I morse körde jag igång bums

Det är ju inte bara att ändra, massor att städa också, när man inte
kommit till förut för så trångt var det.

Nu har jag bara 2 korgstolar och bordet i mellan dem. Jättebra

jag åt min middag där i dag. Det kommer att bli så bra så,

Så här blev det på andra hälften, tänk vad det gör. Blomman för dagen gror igen i hinken, kan Ni förstå, så den får vara kvar ett tag till. Men jag hittade annat jag måste visa, när jag letade i albumen
så hittade jag detta

Det översta kortet är ifrån Kreta, då var min svärmor lika gammal
som jag är nu. 82 år hon var alltid med oss till Mallorca osv.
Så länge hon orkade. Kortet under tyckte jag var så kul där är
jag med mina föräldrar på Drottning-gatan, där stod ju jämt en
fotograf. Jag är 6-7 år , någon av dem är på väg till Standard hotell,
min pappa var kock där och mamma var kallskänka. Jag undrar när de träffade varandra, brukar tänka på det ibland. Det blev ett långt inlägg men ni kan ju taga lite i taget. Nej jag bara skojar.

16 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka fina kort ...och vad söt du var
jättefint blev det på din balkong tycker jag
ha det så bra
kram Rosa

Tummelisa sa...

Vilka fina bilder. Du har så fint på Din balkong.
En sådan bild har jag också på mina föräldrar gående på bron.
Ha det så gott nu efter Ditt pysslande på balkongen. Skönt med lite vila efter det.
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Tack ännu en gång för soffan. Det blev kanon hos dig nu. Både farmor och mormor o morfar på bild så kul. Fasiken vad lik brorsan börjar bli pappa.
Kramis och godnatt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag fattar inte hur du hade plats till soffan förut, bra att du gav bort den. Nu har du mera svängrum och dina vackra blommor syns. Vad du har jobbat på och gjort fint. Och fint foto på dig och föräldrarna, så snygga dom var.
Hoppas du får en fin dag och kan äta ute på balkongen idag också.
Kramar
AnnaMaria

samson sa...

det blev jätte fint på balkongen
vist är det roligt att titta på gamla kort
ha det så bra
maggan

Rapport till Vänfors sa...

Vilket härligt foto på dig och dina föräldrar. Sånt blir man glad av:) Gillar din stora balkong. Gissar på att det blir en och annan kopp kaffe med dopp där ute under ljuvliga sommaren 2013?
Kram Annika

Maria sa...

Oj vad du fick fint på balkongen härligt att kunna sitta ute även om man bor i lägenhet. Vilket fint kort på dig med mor å far...jag tycker det är roligt å värdefullt att ha gamla kort kvar så därför är jag jätte rädd om mina.
Ha en skön söndag/kramizar

Maj sa...

NU förstår jag varför du lagar så god mat! Kram

Äppelblom sa...

Tack kära du för att du tittar in hos mig fast jag inte skriver några nya inlägg ännu. Jag kommer igen senare i sommar.
Kram

Anonym sa...

Jag gillade dina föräldrar men jag minns att de rökte mycket. Roligt att få se ett kort på dig när du var liten. Per har tur som får med sig mat hem. God är den också. Ha det gott senare i dag och heja på tjejerna. Kram Ann

Rigmor sa...

Så fint och trivsamt det blev på balkongen!! Ett riktigt njutarställe...
Å så fina gamla kort sen...och kortet på dej som riktigt liten, Drottninggatan, kunde lika gärna ha varit taget här i Örebro på storbron, där stod tydligen också ofta en fotograf och tog vardagsbilder. Visst är det roligt att leta i gamla fotoalbum, men jag blir så ledsen på mej själv att jag varit så dålig på att anteckna om var, när och hur bilden är tagen. Minnet sviker...
Ha en riktigt fin söndag vännen!!
Kram kram

Bitte sa...

Vad luftigt och fint det blev på balkongen, jag kan tänka mig att det är mysigt att sitta där och äta eller fika. Man kan inte tänka sig nu att det har fått plats en soffa där!

Vad roligt med gamla kort, vad fin bilden var på dig och dina föräldrar. Man klädde sig så tjusigt förr i tiden, med hatt och allt. Tack för att du delade med dig! :-)

Ha en riktigt fin söndag, här blåser det höstvindar...

Många kramar
Bitte

Änglarum sa...

Hej! så roligt med gamla foton o minnen! nu för tiden har man mest foton på datorn..håller med föregående skrivare,din balkong ser mysigt ut. dag har vi nog värme redkord här..28 grader! blir mest skuggan.. kram Jessica

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh vilka fina kort, härligt att minnas!
Och så fint du fått till det på balkongen!
Tack för dina goa kommentarer!
Jag blir så gLad!
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilka fina kort Hajan!! Å balkongen ÄR såå fin! Nu åker vi på lite semester i Bohuslän,gå gärna in o kolla på våra medresenärer hur dom ser ut,hihihi...KRAAAM Gunilla

Elsa och Helena sa...

Vad fint du har på balkongen, härligt och inbjudande! Är det din man som är med på kortet från Mallorca? En stilig man i vilket fall som helst:) och vilken söt flicka på promenad med sina föräldrar!
Tack för hälsningen till dottern...ja det är en olycklig flicka som hoppar omkring på kryckor i sommarvärmen.

KRAM Helena