tisdag 16 juli 2013

Lasse Holm fick blomsterkrans på hår, fyller 70 den 9 /12 sen i år

En toppen trevlig kväll på Skansen, det bliver bara bättre och bättre.


 
 
Kikki Danielsson som håller flaggan i topp ännu.















I kväll var det fart på Allsången,  Lasse Holm fick blomsterkrans
för att hylla att han bliver 70 år. Kikki och Måns sjöng en härlig
gammal slager tillsammans, men med omgjord text. Hon har kvar sin röst fortfarande. Samma sak tänkte jag om Arvingarna som
sjöng sin Eloise.
Jaa, sen var det samma som varit överallt nu, senast på Öland
Emilie Forrest förstås. Visst låten är bra, den vann ju, men ändå
bliver lite tjatigt tycker jag. Plötsligt fick man se Danny Saucedo
sitta vid flygeln och spela när Rickard Vulff  sjöng en underbar
fransk sång. Den hade Danny skrivit både text och musik till.
Så var det två solister som gjorde premiär på Skansen. De är
väldigt berömda utomlands, men Skansen var först. Johnossis
från Finland och Miriam Bryant från England.

Det var en jobbig reportage kväll, för vi hade ju damfotboll på
4ans kanal , och där ledde Sverige med 3-0 länge, men
slutresultatet blev 3-1 till Sverige. De är duktiga flickorna måste
man väl säga.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja tjejerna!!!!!!

Jag är så glad att de vann men tyvärr hade vi inga biljetter till denna match men de andra två har vi sett på plats i Ullevi, o det har verkligen varit stämning på läktarna. Och Nea är så glad. Nu överväger vi om vi ska köpa biljetter till semifinalen.
Ska titta på Skansen på datorn sen. I morgon ska jag till Göteborg för en klassträff med några av tjejerna i min gamla klass, ska bli så roligt. Ha en fin dag. Kram Ann

Maj sa...

Det blev ingen Allsång och bara lite koll på fotbollen för jag missade de första 2 målen och då var det inte lika spännande längre tyckte jag.

Carita Liljendahl sa...

Vi kollar också Allsång i Finland. Maken min är svensk och hans föräldrar från S:holm är på besök här i södra Finland på sommarstället flera veckor, så mycket svenskt blir det + hejaheja både på Finland och Sverige i idrottssammanhang!

Mamma C sa...

Ja, gud så bra fotbollen var. Dom är så duktiga våra tjejer. Italien spelar ett riktigt fult spel i mellanåt.
Kram