lördag 13 juli 2013

Kärt besök av barnbarn, men var tog dagen vägen ???

 
När jag gick på Konsum i går fick jag telefon, men som vanligt
hinner man ju inte att svara förrän texten kommer jag har sökt Dig osv. Då såg jag att det var Färdtjänst som sökte mig, jag hade en halvtimme på mig att handla. De brukar fråga om man är klar så de kan komma tidigare. Men det brydde jag mig inte om, då ringde
skrället igen, jag bara sa jag skall handla först. Då säger min son, vi
bra undrar om vi kan komma i dag. Ja visst kom bara sa jag, jag
handlar nu, så vi ses hemma. Då snurrade lite i huvudet, men jag bestämde då tager vi lax det går fort och det äter tösen också.
Det var så roligt Martina hade nyss kommit hem från Cypern, hade
haft det underbart, men hon hade en lunginflammation,  som
hon antagligen fick på Norrköpings Festivalen, där allt var genom vått av allt regn. Så när de kom till mig hade de nyss varit hos doktorn. Jag tyckte jättesynd åt henne och undrade hur det skulle
gå med jobbet hon skulle börja nu. Det kunde hon gå till
 i alla fall sade doktorn. så det var ju skönt. Vi tog kaffe på balkongen, Per och jag, Martina tog en läsk.
 
Martina var igång med både hennes kamera och min.  Kan Ni inte
se lite gladare ut, hojtade hon. När de åkte hem sen körde jag igång,

jag hade bestämt mig för både Kålpudding och Lasagne. Det doftade  ju inte så gott här från kålen. Men när Skärgårdsdoktorn var klockan åtta var det klart.


Ser inte så roligt ut på bild, men gott var det, det blev ju åtta middagar av detta. Så innan jag kom i säng  kom det till frysen med. Usch vad det låter hurra vad jag är bra, men det menar jag inte. Men det är skönt att taga till när man har svårt att komma på
något bra. Så nu skall jag äta en av kålpuddingarna.

12 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Mysig dag med besök!
Visst är det bra att laga mycket mat nät man ändå är igång. Så skönt att ha färdigt i frysen.

Ha det bra!
Kram Agneta

Anki sa...

Trevligt med besök :)
Du är duktig som fixar med allt möjligt - och tänk så skönt att ha färdig mat i frysen - bara att ta fram när du blir sugen.
Kålpudding på färsk vitkål... mums... det är gott det!
Ha en fin lördagskväll och en skön söndag!
Kram

Tina sa...

Guu så gott med kålpudding! Min mamma gjorde alltid den, har nog inte testat själv. Borde nog testa att göra det, tror jag.
Man brukar ju säga att när man har kul går tiden alldeles på tok för fort, bilderna ser så härligt kärleksfulla ut. Din text får också allt att låta underbart! Mycket kärlek här.
(Ja, jag gör citronmarängtårtan, älskar att baka.)

kram o fortsatt trevlig helg till dig

samson sa...

du är duktig du som fyller frysen med bra att ha mat
och kålpudding är så gott
kul med besök av barnbarn i alla åldrar
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Hej min duktiga mamma, toppen att ha färdiga maträtter i frysen. Här har vi haft fullt pådrag från morgon tills nu. Vilket toppenväder vi har haft idag.
Nu ska jag hoppa i säng för i morgon är det ved som gäller igen.
Kramis

Stina sa...

Du är go du Hajan.:-)
Det ser gott ut det där. Kram Stina

Stina sa...

Jo, visst ja... Jag trodde att du glömt bort att du varit på min blogg innan. Haha...
Det var därför jag skrev så där i förra kommentaren.Det är nog en Stina som inte fattar vad folk menar.:-D
Puss och kram

Ölandsvindar sa...

Ojojoj! Nu blir jag hungrig!Min mamma(91 år)brukar också köra med kålpudding. Måste ta mig i kragen och göra det någon dag.Och visst är det bra att göra mycket på en gång, det blir ju inte mera disk för det och man kan vara lite lat andra dagar.
Kram /Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är jättebra på och laga mat, perfekt och göra mycket och frysa in.
Och det var roligt med besök, du bjuder alltid på så goda måltider.
Det var intressant att du också varit med om en tromb, det jag är mest rädd för är att det ska fälla någon stor tall över huset.
Må gott och kramar
AnnaMaria

Tummelisa sa...

Hejsan duktiga Du! Här gjorde vi också kålpudding, men tyckte att kålen bara försvann. Använde färsk vitkål. Men vi får äta den ändå.
Nej, jag har inte semester, inte förrän 12/8. Sen semester. Arbetar mycket och orkar inte så mycket skriv när jag kommer hem.
Idag ska vi hälsa på vår son med familj.
Kram Tummelisa

Gunillasljusglimtar sa...

Nääe upplever inte ett 'skit' att du skrävlar:) DU är duktig på matlagning,var stolt för det! Så kul att få se mor,son o sondotter på bild! Ha det riktigt gott nu Hajan..Kram Gunilla

Anonym sa...

Vad fint att se din son och dotter. Kram Ann