onsdag 3 juli 2013

Jag är så glad att jag är SVENSK, ho , ho


 
I kväll blev jag väldigt ledsen, när jag tittade på nyheterna, stackars
människor som måste bo i detta kaos. Så mycket orättvisor det
finns överallt i världen. I Egypten är de ju de olika religiösa åsikterna som styr. Vi kan ju inte tala i detta egentligen, men det
var då jag tänkte på att jag är glad att jag får bo i vårt fina land.
Jag tycker det är förfärligt när man ser allt som händer. I dag var det små barn som springer och letar efter något ätbart åt sig . När man sitter själv
 
och äter en god smörgås, och sen ser detta elände, tuggorna bara växer i munnen.
Expressen har börjat
  med en ny giv,  de viktigaste händelserna som
hänt för oss svenskar.  I dag var det detta  , då tänkte jag  också
på orättvisorna. Med  dessa gubbar som  styr finanserna. Men
jobben sköts ju utomlands för usla löner, för de som jobbar där.
Jag skulle ha skrivit om grilltävlingen hade jag tänkt. Men ibland bliver det annat som poppar upp, och då måste man bara få ut det.
Vi tager detta istället, det är min första målning gjord 1971.

 
Jag är lite förtjust själv i denna, det är nog för det är den första.
Den kallades " Torghandel " . Nu efter alla år så ser man felen
man gjorde för så länge sen. Men tänkte Ni skulle få kolla också.
I morgon får jag besök , det berättar jag om i morgon kväll.
De andra bilderna är från Våra kvälls-tidningar.

5 kommentarer:

  1. Visst är det hemskt!
    Vi har det så bra här, det är lätt att glömma ibland.

    Men målar du?? Det visste inte jag.
    Den ser fin ut!

    Jag lovar och svär, min nya spegel ska inte målas. Den är vacker som den är=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Åhh så fint du målar Hajan!!! Jättefin målning må jag säga!! Jaa du dessa orättvisor minsann,håller med man får vara gla att vi har ett bra land. Här börjar solen titta fram liite,hoppas den kommer till dej också min vän.Grillprogrammet är bra tycker jag:) Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  3. En liten sommarhälsning till dig och tack för alla gulliga kommentarer.
    Var rädd om dig och må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ett väldigt härjande i världen. Man får glad för det lilla man ser och har i vardagen samtidigt som man berörs av allt jox som är hela tiden. Man måste ha balans här i livet för att klara en dag i taget.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst har vi det bra här där vi bor. Jag är glad att vi har så mycket fint på våra väggar som du har målat. Man är mest kritisk själv för det man gjort.
    Kram på dig.
    Hoppas dagen blev toppenbra

    SvaraRadera