lördag 27 juli 2013

Hurra för 25 Åringen, släktträff som vanligt och Solsken

Idag firade vi ett av mina barnbarn som fyllde 25 år. Det är
grabben till vänster som fyller. Det var så varmt, man bara

väntade på åskan  Men vi klarade det, inget oväder i dag heller.


Det var MammaC  som höll i trådarna, vi hade kalaset hos dem
eftersom De har så stor plats att ta emot gäster. Det var plockmat
och nybakat gott surdegsbröd, jag förstår inte hur hon hinner allt.
Här sitter ett av mina barnbarn, det är sonens dotter och mannen
är MammaC svärfar.Vi sjöng faktiskt och hurrade, skålade det
fanns vin, öl, och läskedrycker för de små,
Här är flickorna i familjen, som Ni ser skall jag bli Gammelmormor,  i september redan. Det skall bli så roligt.

Här är Julia 9 år, som har gjort den ena tårtan, hennes bror
har gjort den andra, nästan lika dana.
Allt smakade så gott, födelsedagsbarnet blev glad både för vers
och pengarna. Sen var det mycket i klädväg , det är så roligt
ungdomen kläder sig så snyggt nu för tiden tycker jag.


 

Här sitter lilla Vilmer som var den andra bagaren till de fina tårtorna.


Jag hoppas att Födelsedags-barnet var lika nöjd med kalaset som
vi gäster var. Det är alltid roligt med lite släkt-träff  och
en del vill inte vara med på bild, samma sak med mig.
Men ibland tycker jag det kan vara lite kul.

9 kommentarer:

Maj sa...

Oh så mycket mat ni bjöd på! Jag gillar "tabord" som vi kallar det,när var och en tar vad den vill ha och tål. Det är ju så mycket med allergi numera. Så trevligt när man kan träffas "hela släkten" och fira. Tyvärr ser jag inte alla bilder så jag vet inte om du var med på något kort....Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket kalas, så mycket god mat. Och jättefina sommartårtor, kan tänka mig att allt smakade gott. Ni är en stor härlig familj, alltid roligt och träffas.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh vilket kalas så mycket gott!
Härligt!
Hoppas du får en fin Söndagkväll
Kramar Kathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilket härligt kalas Hajan! Jättefina bilder du tagit,du är inte dålig du! fina släktingar du har! Kramelikram Gunilla

annika sa...

Vilken härlig släktträff! Underbart att både stora och små är med.


Här har himlen precis öppnat sig och det är mumma för grönskan.

Kram
annika

Ölandsvindar sa...

Vad trevligt du har haft det med släktkalas. Vi hade också lite nära och kära här i helgen och på lördagen ordnade "ungdomarna" med middagen. Härligt att få sätta sig vid dukat bord.Och visst, morgontidningen är det svårt att vara utan. Vår kommer tre dagar i veckan och det är högtidsdagar nästan.
Kram från Kerstin

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Vilken härlig familj du har. Så roligt att kunna träffas och äta gott. Dessutom att det är fint väder är ju inte fel. Hej svejs så länge

Katta sa...

Vad härligt med sommarkalas och smarriga tårtor! Kul att även barnen är med på ett hörn och hjälper till. Vad roligt att du ska bli gammelmormor snart :) Önskar dej en trevlig vecka, kram Katta

Anonym sa...

Oh vad roligt att se dina kära. Förstår om det var mysigt. Jag var med mina kära på Liseberg i går och vad vi skrattade, å skrek, vet i tusan om inte jag skrek värst. Snart bär det av hemmåt. Inge kul. Kram Ann