tisdag 23 juli 2013

Här var det Allsång, och fint väder, man får tacka


Vilken kille som körde igång i kväll på Skansen han är

för härlig Magnus Uggla, fortfarande fräsch och spänstig,
Att han kan hålla igång , som han gör i sin ålder.
Så var det Brynolf och Ljung, de hade en liten töntig trollerigrej
för sig, till slut så kom Robin Stjernberg fram ur den. Han var i morse på SVTs morgon program och talade om att han skulle
göra en speciell entre. Ja han sjöng den låten som han vann med
och den bliver bara bättre och bättre.  Sen är det en ny grupp som
heter B:U:S: , brun utan sol. Den var bra de berättade hur det var att
vara mörkhyad, två av den är ju födda i Sverige, så dom är ju lika
svenska som vi. Det är ju medlemmar ur Afrodite sen var det 2 flickor till som jag inte kommer på namnen på.

Sen avslutades kvällen med Rolandz Orkester och det är ju precis
som ett Värmlands band. Jag tror han har jätteroligt själv när han
håller på. Parodi är ju alltid kul .Jag glömde att tala om
Nic Schröder var ju där och sjöng sin Monica. Ungdomen är så
jäkla duktiga att sjunga med. Och alla söta ungar som sitter på
axlarna hos någon och sjunger. Jag njuter i fulla drag, men så
fort en timme går.
Eljest har jag suttit och kollat på kort,  skrivit ramsor och knögglat
ihop papperet. Jag har Idetorka, jag brukar inte ha svårt med mina
collage, till människor. Men det bara inte går längre, kan vara
ett ålderstecken. I morgon skall jag ner till centrum, så får vi se
när jag kommer hem igen, hur det känns.

5 kommentarer:

  1. Tyckte dom var kul och hade lite annorlunda trolleriframförande. Uggla är också bra, fast det mest har samma gung i låtarna. Men texterna är ju bra.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Håper du får tilbake inspirasjonen, og din idetørke forsvinner.
    I dag har jeg hatt fri fra jobben og malt bilder til en utstilling. Solen er endelig kommet tilbake etter 3 uker med regn. Vi koser oss her i nord.
    Ønsker deg fortsatt fine sommerdager!
    Klem fra Gry :)

    SvaraRadera
  3. Är i vattenhålet och tar igen mig som sagt, har hela 9 dagar ledigt och i butiken jobbar snälla svägerskan :) ha en fin dag och tack för goa kommentaren, kram

    SvaraRadera
  4. Så varmt som det är nu är det inte underligt att inspirationen också tar semester. Tänk inte på det och vips så har du en idé igen (inga ålderskrämpor hos dig inte) Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tittar på allsången också, varje tisdag. Tror Stockholmarna är Sveriges gladaste, det smittar av sig fast det är på tv. Tummen upp för Skansen och Måns.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera