torsdag 11 juli 2013

Grattis lilla Mamma sa tösen min, Aha javisst det är Eleonora


I dag var det botten napp för mig, skulle kolla på tre mail jag fått.
Det passade inte min dator, vet ej varför. Jag stänger den tänkte
jag. Den blev verkligen stängd, blev ej klar förrän klocka 20.00
i kväll. Tack vare min måg och dotter som hjälpte mig.
När de kom hade de  Blommor med sig. Första gången för mig
med den sorten den heter Prärieklocka. Vilket vackert namn.
Jag hade ju namnsdag, heter ju Eleonora, Det enda jag tänkt på
var att min mamma  skulle ha fyllt 103 år i dag.
De hade köpt blommorna hos Trädgårdsmästaren. Bara goda
överraskningar. Vi bredde oss goda mackor och kaffe.
I går hade jag haft 25002 besökare, det är inte dåligt skulle fota
när det stod 25000, men innan jag hittade kameran var  det 2 st
som var inne och kollade.
Denna ängel köpte jag nere på Äldrecentret där min man bodde,
jag tycker så mycket om den. Jag är lite svag för änglar.
Jag har den i mitt sovrumsfönster. Detta är mitt köks fönster.
I går när grannen var här, så hade jag små ljus tända. Det var ju så regnigt och mörkt inne, så det blev bara lite mysigt.
I dag har jag nästan inget fått gjort, tänkte bara på datorskrället.
Vill inte att det skall börja igen och krångla, nu när jag lärt mig så mycket. I kväll skippade jag Ernst , kunde inte vänta med att
skriva till mina vänner. Ernst får jag se i efterskott det går ju bra.
Nu skall jag ut i köket och diska, så det bliver kväller här med.
I morgon måste jag till centrum och uträtta ett par ärenden.
Får kommentera hos Er i morgon, Godkväll.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Bra att det fungerar igen som det ska. Jag landade i fåtöljen hemma på altanen och såg på Ernst. Missade bara lite i början på programmet. Nu har jag duschat och ska snart hoppa i sängen. Vi hörs i morgon.
Puss o kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Eleonora, vilket vackert namn. Grattis i efterskott. Datorer som krånglar är inget vi gillar, usch så besvärligt. Och Ernst han är otrolig, allt han gör blir fint, till och med en hög pinnar!
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Maj sa...

Vilket vackert namn du har! Så mysigt du har det hemma också. Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis i efterskott på namnsdan..Grattar alltid min svägerska som heter det! Jaa dessa datorer rår man inte liksom vädret på! Söt ängel,samlar allt lite på änglar jag med...Nu ska vi åka till min bonusdotter med familj...å snart en liten bebis till ♥ Gunilla

Stina sa...

Hörru goa Hajan. Du har ju varit inne hos mig flera gånger.;-)

Fast jag visste inte att "Mamma C" var din dotter.:-) Kram Stina