onsdag 10 juli 2013

Ett trevligt besök i dag, men oavgjort mot Danmark

Idag har jag haft ett trevligt besök, första gången den gästen var här. Vi har träffat varandra på äldre centrat där min man  bodde , hon hade sin make där också. Vi visste båda att vi träffats förr men kunde inte komma på hur. Vi kallpratade lite med varandra, hon var ute och drog sin man varje dag i rullstolen. Jag hade alltid hjälp orkade inte att draga själv. Sen en gång när vi var lite ledsna båda och  talade, kom vi på hur det var, för 60 år tidigare hade de handlat
av mig i en guldsmedsaffär där jag var. Vi talade om att vi hade
firat Diamant bröllop 2011.  Så kanske de köpte sina vigselringar
av mig. Min man och jag firade också Diamantbröllop  det året,
hade vi inte talat om hur länge vi hade varit gifta så kanske vi aldrig kommit på hur det var.



Jag frågade om vi skulle ta öl till smörgåsarna, men hon var
så kaffesugen så vi valde det.
Ja vi fick mycket att tala om, hade många gemensamma vänner
Här på orten har vi aldrig träffats, hon har varit skollärarinna i staden. Och jag åkte buss till mitt jobb över 30 år, så man kan bo nära men ändå inte ses. Det var en givande förmiddag som bara försvann.
Ja så var det matchen , det var trögt i början, det var inte Sveriges
match kan man säga. Danmark var det bättre laget i början i alla fall.

Ja, matchen slutade  oavgjort som väl var, men det var ingen
lätt sak . Det var ju så att min gäst ville jag skulle följa med
till kyrkan och äta våfflor. Men jag var tvungen att titta på
matchen men ville inte säga det, förstod ju att hon inte hade det
intresset. Så där skiljer vi oss i smaken.
Men jag är så nöjd med min dag, hon också vi har redan
bestämt att vi skall träffas den 16 juli hemma hos henne.
En lite solskenshistoria från verkliga livet.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var där på matchen. Så spännande!
Nea fick krama Lotta Schelin och Aslani. Hon var så nöjd med sin födelsedagspresent. Att de missade två straffar var ju skit men hon var duktig målvakten. Det var stämning på läktaren och massor av barn. Solen sken och det var en fantastisk kväll. Vi är där på lördag igen. Vad fint att det blev ett fint möte mellan er. Tänk, du har så lätt att får vänner. Ha en trevlig torsdag. Kram Ann

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron finaste Hajan! Åhh så fint du skriver om din nyfunna vän,blir såå rörd! Tack för att du förgyller min morron gumman ♥ Ja matchen var ju verkligen sådär när jag för en gång skull titta.Vi spela på den så vi hade tippat 1-1 jag o gubben så vi vann 80 spänn!! Inte dåligt det:) Kram på dej / Gunilla ♥

Vero sa...

Jag missade matchen då sambons dotter var hos oss och vi hamnade framför en film istället. Det får jag lida för idag, den var alldeles för lång.

Trevligt med nya vänner.

samson sa...

vilken härlig historia kul att träffa på gamla vänner
ha det så bra
maggan

Maj sa...

Oh så trevligt det låter med din "nya" vän trots att ni inte delar intresset för fotbollen. Jag såg matchen till och från. Stundtals rätt underhållande men två missade straffar var nog "nervspöken"...Men Gbg visade sig från sin bästa sida och enligt tidningen var det festligt på stan och INGA problem som det är när herrarna spelar ibland. /Mrs Marple

Rosa i huset i vitt sa...

Vad roligt med din nyfunna vän att ni har lite historia bakom er.
ha en härlig helg
kram Rosa