torsdag 4 juli 2013

En trevlig förmiddag och en skön kväll, det duger bra

I dag träffade jag en kär gammal vän, det är så roligt vi är lika
pratsamma både hon och jag. Det var min goda vän från Vilhelmina. Jag har varit lite halv-svärmor, hon var sambo med min son. Men så tog det slut som det oftast gör, men hon och jag gjorde inte slut, utan behållit vår kontakt. Jag ville bjuda på
middag , men de tre barnen ville inte det. Så hon och jag åt goda
smörgåsar som jag hade gjort,  Vi hade Räk-sallad, Mimosasallad,
Emils extrarökta skinka,  kokta ägg och goda ost, samt grönmögelost. Jag hade gjort dem på stora tekakor.
Jag hade tagit fram  kameran för jag skulle taga bilder, men vi pratade för mycket så  jag  glömde det helt. De skulle se vår fina
visning av Tictanik , som finns vid Värmekyrkan, i dag.
I morgon skulle det bära av till Kolmårdens Djurpark.
Jag fick ett jättefint träd, EN VIT , Lyckliga Lotta det har jag
aldrig sett förut, skall bli spännande  att få se.

Jag har ägnat mig åt Ernst, vid det fina Orangeriet där han håller på.
Oj vad killarna är duktiga att jobba, köket blev jättefint.
Matsalen blev bra den med, men nu är det ju väldigt smala rum
och man får precis plats att sitta till bords, inte mer.

Han gjorde en jättefin  tak-krona , ihopsatt med stålband och
matsilver, massor med knivar, gafflar, skedar och soppslevar med.
Det är ju jättehögt till tak, så det blev så snyggt, det låter konstigt
men han  har ögon för sådant där. De som äger detta hus kom i dag och
synade det som gjorts hit in tills. Ernst bjöd dem på en god middag.
Fråga mig inte var det var, när jag vaknade var programmet slut.
Och nu är jag slut med och säger god natt.

14 kommentarer:

Änglarum sa...

Go kväll Hajan! trevligt när man kan hålla kontakten trots att det blev ändrade förhållanden..kika in till mig om du vill se käcka tanter :) kram Jessica

Anonym sa...

Tack vännen för smörgås och sällskap. Men fotografera glömde vi ju totalt kom på det senare på kvällen. Jag och Nan var på Titanic utställningen och den var så gripande. När Estonia sjönk var det många ungdomar med från Vilhelmina, i ett så litet samhälle blev det så mycket sorg, många kände ju de som omkom. Jag minns att jag upplevde det så hemskt när jag var ute och gick på kvällarna och det var alldeles kolsvart ute, då tänkte jag på dem som låg där ute i havet, alldeles svart. Vad de måste ha varit rädda. Eftersom jag släktforskar undrar jag om jag har någon släkting som var med på Titanic, och så undrar jag hur gick de för de svenskar som överlevde, vågade de åka hem igen?
Ja imorgon åker jag och Ville på tur. Ha en fin dag. Kram Ann

Gunillasljusglimtar sa...

Gomöra på dej...trevligt med att hålla kontakten med f.d sonfästmö...Förstår om hon vill ha kontakt med dej;) Ja visst är Ernst mysig. ..hög kvot på honom minsann; )) ha en fin fredag när du vaknar vännen min♡Kram Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Hajan! Tack för kommentaren hos mej..det glädjer mej såå..MEN säger precis samma hos dej,är alltid så trevlig läsning med ett leende på läpparna efteråt,det är gott betyg!!! Kramen på dej Gunilla ♥

Vardag och flärd sa...

Tittar in för att tacka dig för fina och vänliga kommentarer!
Önskar dig också en riktigt fin helg!
Kram Eva

Vero sa...

Har inte fått i mig någon frukost än så snålvattnet rinner efter att ha läst vad du lagt på smörgåsarna.

Trevlig blogg och hit kommer jag tillbaka.

Rantamor sa...

Tack för titten hos mig, alltid kul att få kommentarer på det jag skriver, och fotograferar.
Vi har varit två å en halv vecka här uppe i Borgafjäll nu, och börjar lite längta hem....

Kul att kunna hålla kvar kontakten, och det ska man ju göra om man tycker om någon.
Blir ju så konstigt sen man tappar en som barnen har presenterat in i familjen , och som funnits där i många år, som förälder är det ju en sorg när dom bryter sitt förhållande...

Tjingelingen från Rantamor i fjällen.

Fågel Blå sa...

Gomorgon!
Du är så go som lämnar så snälla kommentarer på min blogg, som jag skrev så räcker inte tiden till att surfa runt och kommentera just nu, det blir en snabb titt och sedan är det annat som drar,
Jag såg Också Ernst igår jag älskar att titta på hans program och såfiiiiiiiiiiiiiiint Han gör, vi bor bara några mil från Kolsva så kanske vi tar en tur förbi och kollar in!
Önskar dej en fin Helg!
Kramar Kathrine

Tummelisa sa...

Inte visste jag att Du målar också! Vilken fin målning Du visade, precis i min smak. Har också sovit/tittat på Ernst. Lite underhållande är det i alla fall. Idag verkar det grått ute. Är ledig idag, hoppas solen kommer.
Ha en skön fredag!
Kram Tummelisa

annika sa...

Vilka mackor! De verkar mumsiga. Kul att hålla kontakten.
Jag har varit i Värmekyrkan på en konsert för några år sedan då jag var på en konferens i Norrköping. Det är vackert runt där och mycket fint tillvarataget.
Ernst är påhittig. Jag tittade också och det blir verkligen bra. Han bjöd bl.a på ugnsstekt lamm.

Kram
annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är det Ernst i rutan sitter jag som ett frimärke i soffan, det är så roligt och se allt fint han gör.
Ha en bra helg Hajan
Kramar
AnnaMaria

Maj sa...

Hej! Hinner inte riktigt med att kommentera som jag vill ....är fn en hel del annat som upptar tankarna som du vet.
VAD fin din tavla är! Gillar den verkligen. Målar du fortfarande? Håller med dig om Egypten också, vi kan inte vara nog tacksamma att leva i ett land som vårt. Kram

Bitte sa...

Vad trevligt med besök, jag förstår att din ex-sonhustru vill behålla kontakten med dig, jag är helt säker på att jag också skulle ha velat det om jag varit i den sitsen :-).

Jag såg också på Ernst igår, han är så otroligt påhittig! Det blir så vackert det där orangeriet, det skulle vara roligt att se det på riktigt när allt är färdigt.

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Mycket annat & lite betong sa...

Så där blir det för mig också när jag träffar en väninna. Vi pratar så mycket att vi glömmer hälften av vad vi skulle ha gjort.
Jag har också tittat på Ernst. Honom vill man inte missa.
Det var lamm de åt!

Kram Agneta