söndag 7 juli 2013

En jättelugn Söndag, både inne och ute

I bland är det så svårt att komma på vad man skall ha till middag.
Men efter mycket velande hit och dit, blev det  den gudomliga
Falukorven. Jag ugnsteker den, sen skivade jag kokt färsk
potatis och lade i samma form. Rev massor med ost över alltihop.
Det duger bra det. När jag satt och åt , ringde det på dörren, jag skulle
precis kolla i ögat på dörren, när Dotter min ropade det är bara vi.
De kom direkt från  Brunneby  Musteri . De hade ätit där och ville
bara ha kaffe, så det blev så,  med en var sin glasstrut till.
Jag fick en gåva, en färdigtryckt påse med texten, Ett fång rosor
till mamma. Det var jordgubbskola  doppade i choklad mycket

vackert och goda med.

Den var ju som gjord till mig, det är inte klokt.( nej jag vet att det
finns fler mammor än jag) . Men tanken var så fin tycker jag.
De har för resten nyss varit här i dag med, för  i gårkväll när
jag skulle redigera  mina bilder så gick det inte. På något vis hade
jag fått in dem i fel mapp. Berömde Mamma C i min kommentar,
hon har så fina bilder i dag från Musteriet,  jag skrev då att jag får
inga bilder in. Sitter och skriver denna blogg, när det ringer på
dörren, det är inte klokt då stod De utanför och ville hjälpa mig.
Det var väl jättesnällt, De skall ha fullt med folk i dag på mat,
så snäll får man inte vara. Men tusen tack jag blev så glad, jag sa till mågen vilken tur att jag inte bor i Pajala, jaa då har vi inte kommit svarade han.
Det var Annie Löövs tur i går, det har ju varit skitprat om henne.
Jag måste säga hon kan prata den flickan, har svar på allt, jaa jag
vet men fel gör ju alla. Gabrielsson härmade ju till höger och
vänster, hon skrattade så gott.

Solweig Thernström  yrade lite tyckte jag , hon lever lite i
forntiden. Vår jordbruksminister Erlandsson  trodde  jag faktiskt var där, men det var ju Gabrielsson förstås, Eric Blixt  hade svårt för
att hålla sig för skratt.

 
Det är bara falukorven jag lånat av Google, alla de andra bilderna
har jag tagit direkt vid  TV,,utsändningen .
Jag kan inte klaga på mina fina ungar och män, fy tusan så bra De är. I kväll bliver det SVt för hela slanten .

3 kommentarer:

Anki sa...

Du är säkert värd den uppskattning du får... fin påse med godis - bara att tacka och ta emot :)
Tack för snälla kommentarer hos mig - blir så glad att du gillar mina små "reseskildringar"...
Falukorv, det är gott det! Brukar också ugnssteka den - blir såå gott!
Ha det bra framför tv:n ikväll :)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så snälla som kom och hjälpte dig med dina foton, och det var fint godis du fick. Din falukorv ser god ut, mums på en söndag.
Må gott och kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Ingen storvinst denna gång heller men än massa skratt och lek + mat.
Nu ska jag sätta mig vid tv:n också.
Puss o kram