tisdag 2 juli 2013

Det är tid för lite prat , med de andra tanterna i Handelsboden

 
 
Det var redan två  damer i Färdtjänsten , när den kom.  De  två andra skulle till Vårdcentralen.  Det blev ju tal om vädret förstås,
chauffören sa, det börjar likna som det var förra sommaren.
Faktiskt tycker jag det med, ja hade 13 grader bara i morse, i mailet
från Mölndal talade hon om, att det bara va 9 grader där.
Nej nu får vi inte måla "fan" på dörren. Det har varit så här förr, men  blivit  varmare efter ett tag. I dag skulle jag bara handla lite
gott till två nya besök. Men denna gång bliver det inte mat, utan
jättegoda smörgåsar, min vän från Vilhelmina  vill ha tee. Det andra besöket ville ha kaffe , ja det är bara att välja.
I kväll var det Måns tur med allsången, vilken tur där var det solsken i alla fall. Jag blev lite rörd när Kerstin Dellert stod på
scenen, än finns det krut i den gamla damen. Det är något fint
med henne, hon har det många saknar.
Såg att Svenne  Hedlunds fru var med i publiken när  Svennes låt
sjöngs, men varför sjöngs den av  en  ersättare?
Det är ju bra om det är lite blandat i kompotten, men.

Yohio var ju bra som vanligt, Lisa Nilsson kan ju aldrig vara dålig,
så är det bara. Lindros gillar ju ungdomen , det hördes ju.
Amanda har jag alltid gillat, hon är något speciell tycker jag. 
Per Anderssons  grejer , tycker jag bara är pinsamt ibland, I kväll
var det ett sådant tillfälle, det är ju inte roligt alls tyckte jag.

Skulle se Morden i Midsomer, började att titta , men vaknade av
en stel nacke och jäkligt ont. Nu får det vara, nu intager jag
ryggläge, det skall bli skönt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ses på torsdag.

Ann

Maj sa...

Jag har just skrivit om Kjerstin i dagens blogg. Hon är ju bara för bra! Tänk att hon är född 1925. Natti/M

Tiger sa...

Kul att du tittade in och lämnade en hälsning på min blogg! Du är varmt välkommen flera gånger! Tiger berättar om sina tassemarker och matte gör en och annan utflykt dessutom... ;-)

Sommarhälsningar
Elisabet

Maria sa...

Go dagens på sig...hoppas allt är bra med dig. Ser att du haft trevligt med främmande å sonen.
Vilken rolig bild på damerna på Lugnagatan...när jag åker till jobbet sitter ofta tre damer ute å njuter framför deras hus...dom ser ut att ha mysigt.
Jag glömde allsång men tror jag höll på med annat verkar som de vart en bra start.
Önskar dig en bra dag/kramizar

Mamma C sa...

Ja, ibland blir det lite förmycket när Per ska skoja till det lite. Annars var det många bra artister igår på Skansen.
Kram Mamma C