måndag 1 juli 2013

Det är oväder över Kvillingeslätta

Nu är det som vanligt,  jaa som förra året.  Bara regn och
otrevliga åskmoln.  Det räckte med åskan som härjade här i
Lördags. Tänk bara vad det hållit på nere i Göteborg och runt

omkring. Man bliver lite glad då när man  får in Liseberg

Men så här vackert var det inte där heller,  vilken publik  som
sitter där i regnet . Jag undrar om Liseberg håller med  regnplagg
alla är så fina i sina blåa regnrockar.
Eric Gadd var där tillsammans med Thomas Stenström. De  var
faktiskt riktigt bra ihop. De som gjorde ett väldigt stort intryck
på mig  var  Mow  Yor  Feet . Det var Tobias gäng från
Lets  Dance som satt ihop en grupp,  och turnerar med  den nu.
Larz Kristerz  dansbands-orkester  var där, och om några har
spelglädje så är det dom.  Jag håller med Maj Bergrens  blogg
att Lotta  gör detta  utmärkt. Men jag vill inte  säga att den ena är
bättre än den andra. Jag tycker det är spelglädje  från båda hållen.
Sätter mig lika gärna i morgon som i dag , för att lyssna.

Några som håller stilen är ju Alcazar de har också spelglädje.
Men de måste nog hitta på något annat, De är bra men man kan ju
hela deras  repertoar . Men publiken gillar deras Disco musik,
så gulligt när man såg ungdomarna svänga omkring där.
Jaa, jag är nöjd med min TV-kväll, har tyvärr inte hunnit med
Almedalen något i dag. I morgon måste jag inhandla lite igen, kom
på att jag måste köpa något som är lite sockerfritt.
Det positiva i dag var att mitt barnbarn var redan kl 11.00 framme
på Cypern och smsade till sin pappa att allt gått bra. De flög ju
vid 08,45  , kan det stämma ?


6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst igen alla dagar jag inte kunnat. Kom ju fram till Norrköping till slut men bilen kokade i Stockholm ås vi fick uppsöka en verkstad och bli bärgad igen, har vanan inne nu kan man säga. Fick sova i storstan en natt men sen kom vi iväg och dottern kom till festivalen. Så jag har varit ute och gått tre nätter i rad för att hämta hem henne. Och så en förkylning på det, ja man måste ligga på topp, men kul hade hon. Nu är Nea på sportscamp och gör det hon älskar mest. Nu ska jag sova. Kram Ann

Bitte sa...

Hej och tack för alla fina hälsningar jag har fått när jag har varit på Gotland :-). Det var en underbar vecka och roligt att mamma följde med också. Det är alltid skönt att komma hem igen, fast jag saknar redan sonen... och Gotland! Som tur är har jag tre "småflickor" som har varit extra keliga sedan jag kom hem, de verkar ha längtat efter matte :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Mamma C sa...

Det var snabbt flugit, måste väl ha varit 12.00 svensk tid tror jag. Såg inte på Lotta igår, såg inte på något föresten.
Kramis

Maj sa...

Hej hej! Ja kanske tittar jag på Allsången från Stockholm ikväll, det beror på. Att jag gillar Lotta mer än Stockholmsvarianten beror nog till stor del på att den påminner mig om min barndom. Så här i backspegeln verkar den mer än idyllisk. Jag växte upp i Västerås och där fanns Allsång i Vasaparken. Mamma och jag gick för att möta min pappa som jobbade i närheten (mamma var hemmafru tills jag började skolan) och sen gick vi till "sången". Det var enkelt,glatt och vad jag minns fint väder...det jag menar är att jag tycker det ska vara enkelt och sången till för att publiken ska sjunga kända sånger och trivas. Inte marknadsföring av väldigt många artister för deras skull och ett alltför välordnat schema. Men vi tycker alla olika och tur är väl att vi kan det. Kram

Black Iris sa...

Tänk jag satt och undrade detsamma igår kväll. Liseberg måste nog dela ut regnkläder för alla såg ju likadana ut :)

Kram Maidi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tror också att alla får låna regnkläder på Liseberg, och det var en riktigt svart himmel där igår.
Här har vi haft ganska soligt men det blåser.
Kramar
AnnaMaria