fredag 26 juli 2013

BÅDE EN BRA OCH DÅLIG MORGON

Det dåliga i dag var, att det mullrade på rätt bra här. Egentligen
tyckte jag att det var skönt, för det har känts länge att något var på
gång. Men oj vad det har ställt till med ,här i Östergötland . Det var
värre i  Jönköping där var det katastrof.    Såg på TV hur det
 har  regnat in, så hela Akuten på Jönköpings Lasarett där var
ju hela golvet vattenfyllt.
Inga operationer eller något sådant kunde uträttas.

I de husen jag bor är ju de flesta i min ålder, för någon månad sen
gick en äldre dam bort, ja hon gick ingen stans hon dog. Nu är det redan en ny dam som flyttar in i dag. Jaa som de säger vi skall ju alla den vägen vandra, men det känns lite så där ni vet, som att jag undrar vem, som kommer efter mig.
Nu till det roliga jag sade upp min dagstidning, för jag tänkte
det kan jag läsa på data. Det gick väl bra ett tag, men oj vad jag
saknat tidningen. Jag ringde i förgår och talade med en trevlig
flicka,  när vill Du ha den sa hon, i morgon sa jag, hon skrattade
och sa tills på fredag går det att ordna.

Så härligt det var att bläddra i min tidning, vi har ju haft den så
länge jag kan minnas, känns skönt igen.
I dag har jag suttit och grejat till verser har ett barnbarn som fyller 25 år i morgon.
Det är lite svårare att hitta på något, De får ju inte bli ledsna för
man skriver, vi äldre kan ju ta skämt med en klackspark, men,men


Han förstår nog att det är med kärlek skrivet, jag får väl läsa
högt, för det blev lite kluddrigt. Men det lilla kuveret i detta
duger nog, det bliver ju pengar som vanligt .
Men det går väl åt på Spanien-semestern, det räcker väl till
en glass i alla fall. hm,hm, Sista bilden vill jag bara visa,
Jannike talade sig varmt för denna olja, jag kan bara intyga att
det är toppen för torrt hår.
Dessa små flaskor köper jag hos min frissa. de kommer från
Naturapoteket den heter Argan.olja.

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan goa du ! Barnbarnet blir säkert kanonglad för det är ju tanken som räknas! Tack söta du för alla fina ord du skriver till mej dom värmer i hjärtat.Det är okey om du vill låna bilder .Men tack för du frågade .Ha en mysig fredag söta du .Kramar Rita ♥

Rosa i huset i vitt sa...

Ja idag har det åskat rejält...
önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

Livet på Vestergård sa...

Tack snälla du för de fina orden inne hos mig! Jag är inte fotograf men fotograferar gärna på min fritid :) Nu önskar jag dig en riktigt fin helg!
Kram Kicki

Mamma C sa...

Ja, fy bubblan vad det regnade ett tag. Men jag satt ju inomhus då så ingen skada blev skedd. Nu har jag varit och handlat tills i morgon. Det blir lite småplock.
Kramsis

Maj sa...

Håller helt med dig- Vilken skillnad att läsa papperstidning mot att läsa på data. Men jag tror den yngre generationen kommer att välja bort pappersvarianten, De har nog inte tid.....snabba nyheter ska det vara, i snuttar!
Sen har vi ju det här med sophantering. Det blir fort en mängd tidningar.....Kram

Maria sa...

Vad härligt med ett riktigt åskoväder... det skulle vi behöva här med!

Jag hoppas att du får en fortsatt behaglig helg!

Kram♥