onsdag 19 juni 2013

Så skönt att det slutade oavgjort , Sverige -Brasilien 1 - 1

Första målet från Sverige var underbart, men sen tog det tid .Att
inte polisen kom och knackade på här för att komma in.  Jag skulle
inte se  på  fotbolls-matcher , jag engagerar mig så mycket.  Jag
skrek skjut då,  skjut för f--n., skjuuuut. Ni förstår grannarna tror
väl inte att en gammal käring 
ser på fotboll. De kan ju tro man bliver rånad.
Det har varit en jobbig förmiddag för mig, skulle stryka till det som
jag sydde i går på symaskinen. Jag hade Panelgardiner som jag inte
kan använda här i köket.  Så de blev dukar nu, några blev stora,
några blev små. ha, ha det låter som en visa. Sen var det tre par långbyxor som jag hade kortat benen på. Så fixade jag till maten, det blev pasta i dag, det bliver extra gott när man har grönt till.
Så egentligen tänkte jag inte alls titta, men satt mig och åt samtidigt
som matchen var, ja sen var det ju kört, jag blev kvar vid TVn.
Jag ser ett annat program som jag missat förut, det är repriser.
Det är ett finskt program  " Siden vägen på 30 dagar ".  Det var ju sådant man lärde sig i skolan, hur svårt det var att frakta på dessa vägar genom Asien,  för många hundra år sen.
Det är ju inte så konstigt att man bliver precis snurrig med alla program, nej jag skojar så farligt är det inte.
Klockan 20,00 var det middag med stjärnorna, det var sista programmet som gick i kväll. Det var Anders Berglund och Sophia Wivstam som fick dela på vinsten. 7.500:- kr var. Anders skulle
skänka sina till Bris, Sophia skulle ge Barncanserfonden sin del.
Så här fullt är det nog inte i Dotter-min och mågens badtunna på
Midsommarafton.  Ja jag står över, men de unga eller yngre tycker ju det är härligt. Men jag kommer nog varken i ,eller ur den tunnan
så det glömmer vi. Ha det så bra alla nu i Midsommar.

 

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Vi såg på matchen på 1:an Brasilien Mexico ute på altanen. Vi har köpt en tv dit som sitter på väggen nu. Så duktig du har varit och fixat till allt med symaskinen. Och pasta blev det när jag sa att jag hade pasta också. Nej nu ska jag hoppa i säng, snart ringer klockan igen. Men sedan är det helg.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint och roligt inlägg, du har så bra bilder till din text. Förstår att du ska fira med dottern, önskar er en riktigt fin och glad midsommar.
Stor kram
AnnaMaria

Tummelisa sa...

Glad midsommar rara "Hajan". Hoppas Du får det trevligt. Vi ska vara hemma och fira med varandra, gubben och jag. Det blir lugnt och skönt.
Kram Tummelisa

Maj sa...

Du är väl för härlig du....jag riktigt ser dig framför mig med dina bestyr. Sen är jag som du när jag ser fotboll mm. Hojtar och skriker,stänger av ljudet ibland när det blir för spännande osv. Det är nog så när man har förmågan att leva sig in i det man gör...men ibland är det till nackdel också. Gråter lätt gör man ju.....
Önskar dig också en FIN och TREVLIG HELG tillsammans med de dina. Kram

Lisa-Maja sa...

Åh, vad härligt Du skriver!! ...och så missade jag matchen igår också...

En riktigt FIN och GLAD MIDSOMMAR till DIG!!
kramar lisamaja

Anki sa...

Haha... du är ju bara helt underbar! Kan se dig framför mig, hur du skriker och hejar på :)
Ha det så bra och njut av midsommarhelgen tillsammans med dina nära och kära!
Kram på dig Hajan!

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar dig en skön Midsommar
kram Rosa