tisdag 4 juni 2013

Nu har Kjelle rest färdigt denna gång

Det är alltid roligt att resa med Kjell Bergström,  det får bli som
det bliver. Man liksom inte vet hur de resorna skall sluta.
Samma sak kände jag när jag tittade på Pluras program. Man undrar om det är på riktigt ? Kan det vara så här rörigt tänker man
Resan slutade i dag i Argentina , väldigt intressant, vi följde sista
biten i Evert Taubes spår kan man säga. En grupp svenska
buss- resenärer.  Det finns ju kvar allt sen den tiden, De kommer
så väl ihåg Evert när han bodde på Pampas.. Carmencita dog
för ett par år sen  83 år gammal. Så hon måste har varit mycket, mycket yngre än Evert Taube. I bland får jag inte sakerna att stämma.
Men det är klart de tjänar ju pengar på detta. I Argentina  som vi
avslutade  dessa resor i,  köttets land kan man säga.
Biffarna var ju så stora, så det var inte klokt, man blev mätt innan
innan man ens hade bitit i den

I Peru lärde sig Kjell att sticka eller virka dessa mössor. Varma  och snygga med tyckte jag.  Men vet Ni där var det inte kvinnorna som handarbetade , där var det männen . De hade detta med sig var De gick eller satt,  mössorna skulle ju säljas sen. Kjell  fyllde 60
år, där i Argentina det  gillade han inte. Det var det enda jag sett
på Tv i dag-  Jag har bakat Rabarbers- muffins , 22 st blev det i dag. Tog mitt eftermiddagskaffe på balkongen,  hade somnat
men vaknade av att jag frös. Kolla  nyss det är bara 7+ nu.
I morgon skall jag bara hafs-städa lite. Kännerinte för det bara,
nu går jag till sängs, Året Runt har kommit, de har så mycket från
Loppisar där i nu. Vi hörs ses en annan dag......

5 kommentarer:

  1. Natti och ha så trevligt med din kvällstidning.Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tråkigt att Kjelle är slut för denna gången. Nu ska jag också hoppa i sängen utan att läsa något. Tror John Blund kommer med en gång.Puss

    SvaraRadera
  3. Tack snälla rara du för att du tittar in hos mig fastän jag inte bloggar just nu.
    Så fint du har på din balkong - där skulle jag vilja ta en fika med dig.
    Må så gott och varm kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Mysigt program tycker jag...Kjelle är en trevlig prick :) Nu packar jag väskan och far till Spanien ikväll, kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Jaa vad gjorde jag utan dej..jag missar alla bra program!! Tack för kommentern idag gumman ♥ Det värmer minsann såna♥ Hoppas du har det gott nu Hajan Kraam Gunilla

    SvaraRadera