torsdag 13 juni 2013

Mina älskade Blommor och hos Fissan

I går var jag hos min egen underbara Frissa " SALONG VIVÅGA"
nåja hon är väl inte bara min. Nej det är fler som älskar henne.
Jag brukar ju taga bilder från Evan när jag går till frissan. Men kan Ni tänka Er det behöver inte jag längre, nu fotar och framkallar jag själv. Det gjorde inte Ann-Marie något, att vara med på bild hon hade redan varit omtalad på Face Book.

Vi hade en som vanligt 1 1/2 timmes roligt prat, kaffe får man  också. Sen kom Färdtjänsten för att hämta mig, och hade en annan herre med sig som frissan skulle ansa lite.

Så där i bild står han min chaufför och väntar, Så får ni nacken på mig också.
 
Den nya kunden ville också vara med på bild, han talade om att
han hette  Sture. Visst är det här en solskenshistoria, så många
och alla glada. 
När jag kom hem åt jag en Pizza, någon gång måste man fuska och
smälla i sig lite onödiga kalorier. Jag avslutade det hela med en
kopp kaffe på min underbara balkong.

Då var jag på det igen, det blev en Kolastrut med glass till.
Titta på min rara kaffemugg, det är en gåva från  Klingels-
katalog. Som jag berättat är jag aldrig i några affärer skickar efter
allt. En del saker passar, en del inte, det får någon annan ta. Men det är inte ofta som det händer. Nu får ni mera nytt en annan dag.
I dag är jag lite ledsen, men om det får min dotter  MammaC
berätta, jag kan inte.

8 kommentarer:

  1. vilka fina bilder du har tagit hos frissan
    du är en riktigt duktig fotograf
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Ja tror hon kan det, ja, ja tror hon kan det. :)
    Du är en klippa på datorn min lilla mammsen.
    Ja det har gått i vågor här hemma sedan vi kom hem från dig.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Tack för din snälla kommentar hos mig.
    Vilka fina bilder från din trevliga frissa. Att gå till frissan är härlig avkoppling, lite lyx, mysigt,mysigt!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Ledsen...nu blir jag bekymrad för jag har saknat dina inlägg. Kram

    SvaraRadera
  5. Nu vet jag ...de är som verkliga vänner,familjemedlemmar. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag läste precis inlägget hos Mamma C och tårarna rann när jag läste texten. Usch, vad sorgligt, vilken tung dag det måste ha varit! Hon var så fin, eran prinsessa.

    Det värsta med att vara djurägare är att man en dag måste fatta ett sånt beslut!

    Vilka härliga bilder från frissan, vad fin du blev! :-) Vad flott att hon bjuder sina kunder på kaffe, det tror jag aldrig att jag har fått hos frissan ;-).

    Det lät så trevligt när du berättade om att dina väninnor hade tagit på sig tjusiga hattar till prinsessbröllopet. Tänk också att ni brukade klä upp er till Nobelmiddagen och andra tillställningar, sånt gillar jag! Jag tror att jag ska införa den traditionen själv :-).

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig dag du fick med både frisering och glass på balkongen. Visst är det så tråkigt när den dagen kommer då det är dags att ta bort en fyrbent vän. Men bra för lilla vovven att matte är stark nog att ta beslutet och inte förlänga ett onödigt lidande som tyvärr många djurägare gör.
    Kram till dig /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Så sommarfin du är Hajan och du är superduktig på och fota! Men så ledsamt, läste hos din dotter. Det är så sorgligt, den hjärtvärken är vidrig. Stackars er.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera