onsdag 26 juni 2013

Kompletterings resa , till väntande gästers trevnad

Så fort jag kom in på  vår affär, så dras mina ögon och fötter
till blomdisken. Visst är dessa vackra, med en gång tänkte jag det
är samma färg som ränderna i duken.
Jaa först var jag på Apoteket för att komplettera mina mediciner.
Jag kan tala om att just då vräkte regnet ner,  men man kan ju bara bli blöt, så jag rystade av mig som hundarna gör. Men när jag gick där på gatan tänkte jag nu har Polen-regnet kommit.
På Coop handlade jag bara extragoda saker. Löjrom, jättefina
torskar, inte torskryggen den blev jag besviken på förra gången.
Nej det är beställt Lax, till den skall jag ha romsåsen på creme-fraiche och gräddfil. I dag hade de jättefin färskpotatis också.
Fick också tag i en glutenfri Kladdkaka.
8 hg malet nötkött  köpte jag med. I dag ugnstekte  jag falukorv,
tillsammans med skivad potatis. Oj så lätt  och oj så gott
Nu fick jag se hur vacker Orkiden var, alla knopparna utslagna,
finns det något så lättskött som de ?
I kväll satt jag mig och såg på Grilltävlingen som går nu på 4an.

Denna Gunilla 51 år ligger väldigt  bra till,  och är kvar tills nästa gång.

Det var många över 100 när de började nu är de 7 st kvar.
Det är våra duktiga kockar som väljer ut dem,  
Ja det är inte mycket mer jag har att berätta,  detta får duga.
det är ju en dag i morgon med. Tyvärr fick inte jag tag i Drömhem och trädgård, den med Jannike i. Nej det var en ny i dag , men jag köpte den som kvällslektyr.  Bilderna har jag tagit men det ser Ni väl.

Kram, kram

6 kommentarer:

Maj sa...

Det vattnas i munnen när du skriver om maten. Lax,färskpotatis och romsås ohhhhhh så gott det låter.Kram

Mamma C sa...

Dom måste bli supernöjda med maten dom får hos dig, för det är alltid gott. Såg också på grillmästarna igår, det var bra.
Nu ska jag sticka till jobbet, idag går jag igen.
Puss och kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken god mat du lagar, och fina blommor har du köpt. Jag missade grillningen på tv, skulle varit bra och lärt sig lite knep.
Må gott och kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig och skön helg
kram Rosa

Bitte sa...

Vad mycket gott du har handlat hem, romsås till lax är fantastiskt gott! :-) Det passar dessutom så bra till sommarmat.

Ikväll tittar jag på Ernst, sonen sitter här bredvid mig i soffan och gör läxorna. Han gillar inte Ernst, säger han ;-).

I morgon ska jag och sonen promenera runt muren, om det inte är för varmt vill säga. Då går vi nog inte runt hela muren!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Finns det nåra andra än Norrköpingar som säjer "rysta" istället för "skaka"? Hade en boyfriend, när jag gick på Handels i Peking på 40-talet. Han hjälpte sin mamma med fredagsstädning, sa han, med att "ryste matter".
Gullig kille var han (Roy, vattenpolospelare)

Ruth i Virginia