söndag 30 juni 2013

Kollat vad De har haft för sig både på Gotland och i England

Kollat lite på Almedals  politikerna,  det är precis  som varje år
men jag tycker det är intressant.  Nu är det ju särskilt  spännande
eftersom det är valår snart. Men se politik kommer jag inte att
skriva om, det kan man ha för sig själv.
I morgon skall sonen skjutsa sin dotter och hennes pojkvän till
Arlanda, de skall till Cypern på en vecka. Tänk om en annan fått
göra det när man var 18 år.  Vi gick på TETES konditori och
drack choklad med vispgrädde.  när jag var 18 och min gubbe var 23 år. Det var fest för oss,  tänk vad tiderna har förändras, och bra är väl det.
Nej ikväll var det ju Antikrundan  från England.  Jag tycker den
är så bra, och vilka gamla saker de har sparade Engelsmännen.
Det är så trevligt när  de  försöker att komma på , vad de har gett förut  på  någon  loppmarknad. Antikrundan var ikväll från
Brighton ,  på  det gamla  Colleget. I  Brighton  hade jag  2  arbetskamrater  som  var  där för att studera Engelska. De hade
mycket att berätta  om  där ifrån. Det skulle gärna jag velat åkt på,  men
jag hade två barn och var mycket äldre än de som stack iväg.
Nej jag förkovrade mig på ABF, det var mycket billigare också.
Ja efter det var det ju om barnmorskorna  från East End  i London.
Det är så bra skrivet om deras sätt att jobba. Samma sak att det
var så fattigt just i East End.  Det  tyckte man var otroligt  , men
det kunde man ju läsa om förr, kolgruve-arbetarna hur de hade det.
Egentligen  finns det mycket fattigt  fortfarande, men nu är det ju
invandrarna  som får dra det tunga lasset.


Det var ju några av Er som gav mig råd hur jag skulle spara
mina Rosenbuketter. Vill bara visa jag torkar dem och lägger
dem uppepå mitt  Vitrinskåp i sovrummet, det bliver bra med.
Nu säger vi God Natt.

 Ps. Här har Ni min skrivarhörna , där jag trivs jättebra .Ds




7 kommentarer:

Tummelisa sa...

Oj vad mycket fina torkade rosor Du har, och fina färger på dem fortfarande. Vet Du jag har min brudbukett kvar (37 år) ovanpå våra garderober i sovrummet. Men, den har tappat färgen lite.
Hoppas Du får en trevlig kommande vecka! För mig väntar arbete....
Kram Tummelisa

Rigmor sa...

Säger som Tummelisa...jättemycket vackra rosor på tork!! Vet inte om du fått rådet tidigare, men en väninna som jobbat i blomsterhandel tidigare sa att man skulle spraya dom lite försiktigt med hårspray efter att de torkat, lättare att skaka av dammet sen.
Här blir det inte mycket tvtittande sommartid, men jag kan tänka mej att engelska antikrundan har en hel del roligt att bjuda på. Lite annat än vad vi i kalla Norden har sparat på, och då är också intressant att se,hur olika det har varit i våra hem tidigare.
Ha nu en fin start på juli!!
Kram kram

Viola sa...

Malte hälsar och tackar för trevlig hälsning, ha en fin dag, kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det var vackert med så många torkade blommor! Ja visst är det kul med antikrundan,fast jag har bara sett svenska..Tack för upplysningen goa Hajan:) Ha det gott nu vännen / Gunilla

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Å Engelska antikrundan missade jag. Ja tider förändras eller hur. Och en sådan fin hörna du har :)
Kram på dig och fin vecka från Maria ♥

Mamma C sa...

Idag var det väl något nytt program som började om loppis i Sverige om jag minns rätt. Systrarna ser jag varenda söndag, tycker det är jättebra program.
Puss

Rosa i huset i vitt sa...

Många fina rosor du har där...gillar din skrivarhörna ..och din laptop ..är den bra? funderar på att skaffa mig en sån istället
ha det bra
kram Rosa