lördag 1 juni 2013

Jag har lekt själv och redigerat----Tjo Hoo

Först gjorde jag Liljekonvaljerna, och ramade in. Snyggt  som lilla
gumman fixat själv. Jag skiter i TV i kväll, detta var roligare.
Tänk  så man kan va?
Sen får jag presentera Mozart i egen hög person. Bilden är lite
suddig, det har jag inte haft på min kursverksamhet.  Men det kommer. Nyss ringde  det  på min dörr nu, 20.00 , som tur var tittade jag
i ögat, eftersom jag inte väntade någon. Utanför stod en kille med
Rosbuketter, som han ville sälja. Klockan Åtta en Lördagskväll
då bliver man lite orolig. De har varit här tidigare, det var inte
billigt. Han blev inte insläppt, fattas bara fy tusan.
Det är mitt barnbarn med sin pojkvän. De är så gulliga, visst är den
första kärleken fin . Jag säger inget vi var lika unga min gubbe och jag, när det begavs sig. Men på den tiden gjorde man inte slut,
man redde ut saker och ting.  Fy tusan vad man " redde " i bland.
Så kan vi taga en liten närbild på Mårbacka, med min lilla kamera,
inte så pjåkigt i alla fall. Det är första gången detta sker.
Denna fick jag också när jag fyllde år visst är den  fin
Så här vackra är de på nära håll, jätte vackra, men de dricker som
tusan.
Som avslutning på mitt första prov bliver det från min myshörna
på min älskade balkong. Nu hoppas jag Ni tycker det blev skapligt
mitt examenjobb.  Lite skoj , men trägen vinner.
Fortsättning följer en annan dag.  kram till alla från mig.
 



12 kommentarer:

  1. Så fint du gjort i din blogg. Så´nt kan inte jag göra.
    Varm kram till dig och ha en fin lördagkväll!

    SvaraRadera
  2. Underbart fina bilder !!!
    Kramar till dig
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Men det blev ju toppenbra! Visst är det kul när man lärt sig :) Och myshörnan ser verkligen mysig ut!

    Många kan nog i reda ut saker och ting...

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Oh vad du är duktig! Vilket program använder du?
    Så trevligt du har det i din myshörna också! Kram och trevlig söndag önskar jag/M

    SvaraRadera
  5. Hej igen,
    Vi kom hem igår eftermiddag. Vi tyckte om Mallorca även om vädret inte var det bästa. Det var kallt och blåsigt alla dagar utom två, och då var det riktigt varmt. Det påminde mycket om Gran Canaria, men växtligheten var mycket vackrare och grönare. Vi bodde på Cala Millor hotell Morito som ägs av svenskar. Vi hade all inclusive så mycket av tiden gick åt till att äta.
    Tack för Dina rara inlägg. Tycker mycket om att läsa vad Du skriver.
    Kram från Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Heja dig!
    Så mycket fina bilder du visar!

    Och vet du, du får babbla på så mycket du vill hos mig.
    Alltid kul att läsa=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Men ojojoj; vilket proffs du är! Där ligger man i lä. Och den lilla Mårbackan ser ju ut som en nyutsprungen ros!
    Kram på dig! Kerstin

    SvaraRadera
  8. Precis som du nämnde i ditt inlägg att trägen vinner till slut. Du är jätteduktig, men jag hörde att ni hade slitit er i håret både brorsan och du när ni satt där. Men läser man bara manualerna till punkt och pricka så fixar man det. Så grattis till dina fina pix som du redigerat helt själv.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tycker du är superduktig, såna fina ramar kan inte jag göra. Och så fina foton, hela inlägget är jättefint. Katten är grannens, men ända sen han kom till dom har han ansett att även vårt hus och trädgård ingår i hans revir. Han hälsar på ibland och då fick han vara modell.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Du är verkligen duktig med att göra fina bilder på datorn. Kan inget sådant, men skulle vilja. Vill ändra header (vet inte om det heter så?)på min blogg, men inte ens det klarar jag. Försöker ibland, men då är det något annat som ändras istället. Men, skriva kan jag och tur är väl det.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  11. Hej! härligt att kika in till dig ♥ fina inlägg med värme o humor i..Då vet jag vad du haver på middags bordet i dag :)) Fläskfile...kram Jessica

    SvaraRadera
  12. Men du fick väl MVG på ditt första prov?
    Jag tycker det är så härligt att du har kvar din lust att lära. Om man tappar den då blir man nog lite tråkig!

    Ha en fortsatt trevlig söndag...här kom precis en åskskur.

    Kram
    annika

    SvaraRadera