måndag 17 juni 2013

Inget är som väntans tider, eller hur ?

Jaa, nu är vi igång igen,  att samla mat, dricka, roliga lekar.
Till och med jag gamla käring tycker det är något visst med

Midsommar. Det enda sorgliga är ju,  att inte min gubbe är med längre.  Men förra midsommaren  var han med,  men det var inget roligt för honom. Så här är ju livet, det vet vi allesammans.


Jag skall fira borta med de mina,  skall  sova borta också.
Jag velade lite först hit och dit, men så sa Dotter min, jag frågar ju inte om jag inte menar det. Så då anamma gag inbjudningen.
Tänk förr när min bästa vän och jag plockade 7 sorters blommor och lade under huvudkudden. Ja för sådär en hundra  år sen när det
började att "pocka på" som man sa då. Det är konstigt att man
kommer i håg det, det är ju så länge sen.
Det är inte mer än 15 år sen vi hade blomsterkransar på huvudet
min väninna och jag. Vi talade om det igår , han som var med om
bussolyckan vid Gullmarsplan.  Han sade sådana midsomrar bliver
det aldrig mer. Han hade rätt efter deras flytt till Stockholm, var det slut. Sen blev det istället ihop med barnen, barnbarnen  och det
blev underbara  aftnar. Det började med lekar och dans för de små.
God mat och dricka hade vi med oss, vi hade till och med bord med. Till min gubbe och mig följde stolar, som tur var. Har vi suttit i gräset har vi inte kommit upp igen.
I år dansar jag med Rullatoren, det går det med.
Nu skall man vänta några dagar, visst skall det bli kul.

Lite föraning bara ifrån mig 
 

 
 
 

Vill bara berätta att Kameran skall med, så Ni bliver  informerade.

12 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej Harriet! så fint skrivet inlägg,jag tycker du gör rätt i som följer med till dina kära över midsommar..minnen får man vara rädd om.. kram Jessica

Mamma C sa...

Läser man på nätet blir det varmt i år. Det var ju ett tag sedan vi hade. Vi ska handla i morgon det som behövs till bordet och grillen.
Kramis

Rantamor sa...

Hoppas att du får en finfin midsommar och att vädret blir helt okey.
Synd att inte ha sin gubbe med mera men du har säkert gamla fina minnen att plocka fram.

Jag ska njuta med min Rantafar i fjällen på midsommar, barnen ska fira på sina håll.

Tjingelingen från Rantamor.

Stina sa...

Hej min goa gumma!

Härligt att du tjoar med rullatorn.:-D Du är mysig du.

Jo, det är olvon... trädet du såg på min blogg.
Kram Stina

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en skön midsommar
kram Rosa

Stolpås Gård sa...

Det låter som fina midsommar fast med lite olika firande sätt ;) Så är nog också livet...
Gott att vara med barn och barnbarn, äta smaskigt och umgås.
Vi ska till stugan med döttrarna och mellans pojkvän.
Sonen med fam passar gården.
Sv- såklart fäster man sig oerhört vid djuren :)
Kram och glad midsommar om vi inte skrivs någe mera innan!
Kram Sussi på Stolpås

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Synd med gubben, men hoppas du har roligt ändå
Full fart på rullatorn, det tycker jag låter som en bra ide...
Önskar dig En Trevlig Midsommar!
Kram
Marie

Maj sa...

Du är väl bara för underbar! Du har en härlig ton i dina inlägg och glimten i ögat det känns ända hit!

Rigmor sa...

Låter som du kommer att få en riktigt fin och trevlig midsommar!! Här blir det lugnt, vad vi vet än i alla fall...bara vi två och hunden...känns alldeles lagom, tycker vi har festat klart för ett bra tag framöver...Och någon tur med husbilen blir det nog inte heller över midsommar, känns inte som det är så kul att tillbringa en midsommar på en camping eller ställplats, kan nog bli rätt stökigt.
Ha det gott!!
Kram kram

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Trevligt att du tittade in!
7 sorters blommor under kudde... japp det gjorde jag ett år :)... inga drömmar om "den rätte" bara flertalet småkryp i hela sängen! :)
Hoppas du får en fin midsommar!!
/Jenny

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar dej en fin Midsommar!
Skönt att komma hemifrån lite!
tack goa du för alla vänliga ord!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Vad bra att de fick rå om dig riktigt länge på midsommar. Ja minnen är härliga. Sa till dottern min att "nu tänker jag på mormor för hon älskade sill", när vi åt frukost och så tittade jag på duken som låg på bordet. " Och när jag ser på duken tänker jag på tant Lisen". Det var min svägerskas mamma. Så många minnen. Ha en fortsatt fin midsommar. Vi firade med några vänner igår och hade frågesport om musik, och mitt lag vann, det gjorde vi visst förra gången också. Ha det gott. Kram Ann