onsdag 5 juni 2013

Ice cream Girls , oj så bra och spännande

En ny dramaserie, varje onsdag , brittisk förstås.Ja nu är jag fast , jag brukar inte se den sorten. Men just så här
gillar jag när filmerna är. Det handlar om två skolflickor och en
lärare. Det började så där härligt och vackert, sen blev man indragen i en riktig dramafylld  version om dessa. Vi kommer in i
handlingen 17 år efter att mordet skett, hur bra som helst hopsatt.
Nu får vi vänta en vecka tills nästa gång, men det är bara tre delar.
Men det handlar om rättvisa,  skuld  och försoning.
Programmet, middag hos stjärnorna började i kväll hemma hos
Patrik Lernberger,  den duktige frisören. Ni vet han från Gokväll,
mycket vackert hem, och laga mat det kunde han. Han bjöd på
fisk-soppa och huvudrätten var jättefin Torsk ugnstekt i god sås.
Nu är ju denna omgång från Göteborg, så det är mycket fisk.




Tvåan var  Maj Westin, komikern ni vet.  Då fick vi komma till
hennes övernattnings lägenhet enkelt men trevligt .
Hon bjöd på en Fiskegryta,  enligt Harald var alla sorters fisk med
i den. Det var för många sorter tyckte de flesta. Som efterrätt
gjorde hon en jättegod Chees  Cakes tårta , den verkade jättefin.
Alla stjärnornas resept finns på Resept nu i datan.
Den tredje Emma Green Tregaro, bjöd hemma hos sig, mycket
trevligt hem de hade tränaren och hon.



Nu blev det slät Räksoppa,  soppan var kokt på rostade räkskal
och en fond, sen silades den från allt. Så då blev den ju slät, sen
gott bröd skivat och massor med räkor på brödet.
Som huvudrätt gjorde hon i ordning Lammytterfile` verkade
mycket gott och Risotto till.
 
Den sista att bjuda var ju Harald Treutiger, vad tror ni han bjöd på
kan Ni tänka er, det blev fisksoppa där med, enkel men mycket
god enligt de som avsmakade det hela. Desserten från honom
hette Pepparkaksvisp,  det var grädde vispad med krossade
pepparakakor i, i höga vinglas med en stor Jordgubbe överst.

Det är ju ett lättsamt program, men det går lite för hafsigt för att vara i min smak. 
Den som vann det hela var ju Emma Green som skänkte sina 15,000:- till Neuvrologiska skador. 
Innan jag får skador skall jag nog också sluta detta föredrag.



 


3 kommentarer:

  1. Din kommentar har kommit fram. Du kan titta om det var den du menade. Jag har tittat med ett öga på Efterlyst. Tror alltid att jag ska kunna bidraga med något, lite privatdeckare är jag nog. Tittar alltid tex på klockan om jag ser något som inte verkar ok, skriver upp bilnummer och liknande....Natti/M

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för din fina hälsning hos mig! :-) Hoppas att du har haft en fin nationaldag, vad roligt att dottern kom på besök.

    Vi hade också besök under dagen, det var de sista valparna som blev hämtade. Lilla Roxanne fick åka längst, ända till Boden! Hoppas den långa bilfärden gick bra för dem.

    Nu är det väldigt tyst och tomt här hemma, det är tur att lilla Riva finns kvar i alla fall :-).

    Ha en fin kväll!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  3. Vet inte vad jag yrade om när jag var hos dig. har bara varit ett program av den brittiska serien. Nu såg jag klart ikväll på den. Mycket spännande. Nu är det sängen, jobb i morgon.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera