torsdag 6 juni 2013

HURRA FÖR KUNG OCH FOSTERLAND

I morse kom min dotter tidigt vi skulle ju träffas i dag. Jag hade
dukat på balkongen  med Svenska Flaggan och allt. Dottern hade
med sig gott nybakat bröd. Sen hade vi gravad Lax och Extrarökt
skinka till, gurka och tomater förstås. Så pratade vi lite av varje,
det är vi bra på både hon och jag.
Sen hamnade vi ju i datarummet till sist, bra för mig, det var ju som
ett gesällprov i dag . Det blev lite bakläxa och jag fick börja om, men det är som jag säger trägen vinner.
 

Jag blev så glad tösen hade plockat en bukett med vilda blommor,
när hon var ute med båda hundarna. Vet Ni då fick hon se två små
kid till ett Rådjur.  Men hade ju inte sin kamera med  eftersom hon
rastade hundarna.  Jag älskar Lupiner, Hundkex  och Klöverblommor,  det är sommar för mig. 
Nationaldagen slutade för mig,  som så många andra på Skansen
Där var ju som vanligt hela kungafamiljen. Maddes Chris fick
vara med, men Carl Philips Sophia var inte med.
Viktoria och Daniel höll varandra i hand, såg väldigt rart ut.
Underhållningen  var rätt bra , vi tager vad vi haver.  Kan ju tala
om att alla fotona har jag klarat själv. Så nu är jag  godkänd. 

7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Ph så mysigt det ser ut på din balkong,förstår att barnbarnet ej vill va med på bild:) DU är mer än godkänd med bilder o hela din blogg! Jag gillar kungafamiljen,speciellt Viktoria! Kram o trevlig fredag Hajan ♥Gunilla

Mamma C sa...

Ja, du är duktig du min lilla mamma. Finns inte många över 80 strecket som klarar datorn så galant som du gör.
Kram och tack för igår.

Rosa i huset i vitt sa...

Tittade också på skansen ..ha en varm och skön helg
kram Rosa

Maj sa...

Grattis till datakunskaperna! Du är ju superduktig och skriver en trevlig blogg...det får du ju också många kommentarer om. Klart att man tittade på firandet från Skansen och imorgon blir det ju Bröllop. Kram

Gry Karlsen sa...

Så koselig det ser ut, å sitte og spise på din balkong. :) Jeg har vakt i morgen på butikken vi driver i helgene Håndverksbua http://valnesfjordhobbyoghusflidslaug.blogspot.no/
Så jeg får nå se på prinsessebryllupet i reprise senere.
Kos deg masse, det blir nok et vakkert bryllup!
God helg! Klem fra Gry :)

Katta sa...

Tycker du är jätteduktig med datorn och bloggandet!! Vildblommor är de allra vackraste det är ju därifrån all kärlek till blommor kommer från början. Önskar dej en trevlig lördag, kram Katta

Black Iris sa...

Ja, jag måste säga att du är suverän på det här med datorn. Min 70-åriga syster kan inte ens ringa på sin mobil..'

Kram Maidi