söndag 2 juni 2013

Hemma på min gård , blommar det också.........

I morse när jag kom ut på balkongen såg jag att det hade regnat.
Men jag trodde det skulle bli åska , så väldigt kvavt var det.
Just nu är de vackrast, de är så fräscha nu. Tänkte i går att ta
in ett par kvistar, men varför skall jag göra det. Ingen har jag sett
gjort det, det är Syrenerna jag talar om. De måste ha stått där
i många, många år. Det har ju varit små hus som legat här förr,
för så här stora kan de inte bli eljest.



 
Sen har vi flera stycken spireor, men de har snart blommat över
min son sa att den vi har heter Norsk Bröllops-spirea.
Jag drack mitt kaffe på balkongen det är så tyst och skönt då. Då kom det ett fint duggregn, men någon åska har jag inte hört.
Fick en rar hälsning från Tumme Lisa som kommit hem från
Mallorca, de hade haft blåst och regn, tyvärr vädret rår man inte på.
Mallorca kan vara lite kittslig på våren, jag vet för vi firade mina
födelsedagar där, min gubbe och jag. Jag fyller ju den 14 maj.
då tänkte jag på mitt barnbarn , som är där nu.
Det här kortet togs på Mors dag, ett jätterart barnbarn,Mamma C dotter .

Ingen av familjen tycker om att vara med på bild  inte barnbarnets
sambo heller.
Nu har jag varit rättvis nu kom dessa med också. Kan ingen säga att
jag gynnar någon mer, ha,ha jag bara skojar förstås.
I dag när jag satt och kommenterade hos er, var det någon som hade köpt färdig Fläskfile` med  Bèàrnaisesås. Vet ni jag blev så sugen , gick direkt till frysen och tog fram en file` stekte den
Så gjorde jag sås på pulver Extrakryddigt. Nu är jag nöjd både med
min dag och med maten jag fixade till. Som avslutning på denna kväll blev det först Antikrundan i England. Så intressant , vilka gamla ting, så fina historier som ligger bakom det mesta.  Sen var
Barnmorskorna i East End, visst det är gammaldags, men det är ju
underbart att se. Det är inte så himla länge sen, man behöver lite
sån här underhållning ibland.
Men det är kanske bara min årsgrupp som tycker.
Ombytta roller i går, då trodde jag TV skulle gå sönder.
Så det går ju på ett ut, så är det i livet, väl att det finns att välja på.


12 kommentarer:

  1. Det blommar nya vackra blommor för varje vecka och man njuter till fullo av det och riktigt varmt har det varit i dag och kvavt. Vad roligt att du börjat redigera dina bilder det är ju roligt att lära sig nya saker med. Önskar dej en fin vecka som kommer, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det vackert nu - nästan så det gör ont. Helt fantastiskt ute. Önskar dig en trevlig kväll med allt bra du ska se på Tv.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Ja nu blommar det både här och där, och doftar ljuvligt gott. Syrenerna doftade så himla mycket när vi satt i badtunnan så man blir lyrisk. Jag såg också på barnmorskorna. Nu är det sängen som ropar. Snart ringer klockan för ny vecka och en massa jobb bakom skrivbordet.
    Kramis och god natt

    SvaraRadera
  4. Visst är det helt underbart nu med allt som blommar och allt som doftar!
    Fina bilder på blommor och rara ungdomar.
    Följer också Barnmorskorna... gillar den serien... i övrigt tittar jag inte så jättemycket på tv - sitter hellre framför datorn.
    Tack snälla du för kommentarer hos mig - det gläder mig att du gillar mina Norrköpingsbilder.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nu är det underbart ute med alla blommande växter

    såg i ditt förra inlägg att du har lärt dej att fixa med dina bilder
    vist är det roligt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Underbart med syrener, här hos mig har dom inte slagit ut än, men snart så!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  7. Jaa dessa fina syrener! Har ställt på altanen nu o gjort lite till min dukning..Ska ju bli fest här förstår du Hajan om några timmar..fem tjejer(Kärringar) som gått en psykutbildning för många år sen..så blev det med det,träffas fler ggr om året.Nu i dag min tur! Fiina barnbarn vill jag säga...Kram vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  8. Haja Haja!!!!!!
    Härliga bilder från ditt morsdags firande!!!!
    Önskar dej en fin Vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  9. Ja, det är en underbar tid nu med alla syrener som blommar! När jag gick en kvällspromenad med Mollie och Noomi häromkvällen gick jag förbi ett hus som hade en stor hägg på tomten och ett helt hav av liljekonvaljer på gräsmattan. Jag var tvungen att stanna och stå där och inandas de ljuvliga dofterna en stund, det kändes lite pinsamt att stanna precis utanför huset men jag gjorde det ändå :-).

    Vilka härliga bilder på barnbarnen! Sonen tycker inte heller om att vara med på bild, han gör alltid grimaser eller tittar bort.

    Jag såg också på engelska antikrundan, det är så intressant att se alla gamla vackra saker de visar!

    Ha en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  10. Mm så gott de doftar! Jag brukar inte kunna hålla mig utan plockar in...fas det är ju mina syrener ;)
    Just nu står liljekonvalj och sprider god doft i vardags.
    Härligt med stora familjen!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  11. Mm så gott de doftar! Jag brukar inte kunna hålla mig utan plockar in...fas det är ju mina syrener ;)
    Just nu står liljekonvalj och sprider god doft i vardags.
    Härligt med stora familjen!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  12. Här blommar det både det ena och det andra, det är inte klokt, ditt barnbarn skulle kommit hit istället för vi har haft sommar. Det blommar så mycket och det är flera veckor kvar till midsommar, ibland har vi fått leta blommor och varit glada om löven börjat spricka ut. I år kanske en del blommor är överblommade.
    Barnmorskorna älskar jag, ja tänk som det var. Det är bra att påminnas.
    Kram Ann

    SvaraRadera