måndag 3 juni 2013

Fikastund med Grannarna och ommöblering hos mig

I dag har jag varit i farten ordentligt. Jag var tvungen att ändra på
min balkong. Jag har ju en tvåsitts-soffa och 2 fotöljer i korg.
Mycket snygga möbler om jag får säga det själv. Men när jag hade
juntan sist , så fick jag sätta mig på min rullator, för den som satt
i soffan jämkade sig inte för någon mer i soffan. Hjärnsläpp tror jag
det kan vi få i vår ålder. Eller också blev det för långt till kaffe-
koppen. Jag tänkte då,,  detta måste jag ändra på., så i dag har jag ändrat på möbleringen. Då fick jag se mina grannar kom i värmen
hem ifrån centrum. , Det såg så jobbigt ut för hon måste gå med
käpp, men är duktig att gå. Jag frågade om det skulle passa med kaffe, och det ville de ha. Då som först tänkte jag på vad jag skulle
bjuda på. Vi tog rabarbersmuffins och åt Sia glass till.  Sen hade jag ju kvar Hallongrotter och Kolakakor sen jag fyllde år...

Muffinsen tog jag recept från Googl, mycket bra och gott, de kan jag rekommendera.



 
Nu har jag vänt på hörnbordet, dragit fram soffan, och bakom den
har jag pedistalen  och bordet. Perfekt med alla Mårbacka tillsammans . I morgon skall jag försöka att få med mig en ampel till på rullatorn. Det gick ju bra sist så skall det väl gå i morgon med. I dag kom 3 röda klockor fram igen, de blå fotade jag i går.
Jättevacker mörk färg. Men där ser man, inget stämmer ju med påsens innehåll ,  båda påsarna jag sådde var det stora ljusblå
blommor på. Men vad tusan spelar det för roll, huvudsaken är ju att de blommar. På national dagen kommer min dotter på besök, skall
bli så roligt. Det är inte så ofta nu som förr, jag förstår att hon har
mer att göra nu, än förut. Men morsdag var ju jag där, då träffade
jag alla de andra med.

Ja i dag har jag inte mer att skriva om, men vi ses och hörs snart igen. Hoppas Er första dag i veckan, blev lika bra som min.

3 kommentarer:

Maj sa...

Hej! Det är så roligt att läsa din blogg och "vad du har för dig". Din hörna ser jättemysig ut! Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Så mysigt och ombonat det ser ut i din hörna
ha en bra
kväll
kram Rosa

Anonym sa...

Fint, fint. Det är roligt att fixa och göra fint. Jag har rivit ut min lilltoa och ska byta rör, ja inte själv men för arbetet och efter arbetet får jag allt göra. Det ska bli vita panelplattor och något kakel över handfatet, tror jag, det hinner kanske ändra sig innan hantverkaren har varit här. Men det ska bli skönt för då är ett stort jobb avklarat. Ha en fin onsdag. Kram Ann