lördag 22 juni 2013

En jättefin MIDSOMMAR , som att bo på pensionat, med alla rättigheter

Vi samlades alla hemma hos min dotters familj,  allt var ju
ordnat, det var uppassning på hög nivå. Det känns lite dumt att
inte kunna hjälpa till så mycket. Men jag fick inte det, ville väl vara
lite extrasnäll mot sin mamma.
 
 
Det var duktiga kökselever som hjälpte till, salladens alla  saker skulle hackas. Syskonen jobbade  bra tillsammans. Julia 9 år
gjorde nästa själv tzatziki   såsen  till det grillade  köttet, de tycker
om att hjälpa till.

 Här är mamman till de hjälpsamma barnen. Vår dag började med en välkomstdrink, jättegod på bubbel, hallon och jordgubbar. Jag
till och med ville smaka, det var ju Midsommarafton. Det var inte många som dansade med barnen, barnen hade ingen lust. Jag skyllde på rullatorn.


Mamma C undrar var lilla Orvar tog vägen, De var ju hundvakt också.
Det var ju som vanligt Sill och potatis, visst är det gott, så skall
det vara på Midsommarafton.
Tårtan hade min son och jag med oss, till kaffet.
Här är nästan alla med på bild, som vill vara med. Vi hade sådan tur med vädret att vi kunde äta middagen ute, sen det grillade och
kaffet det tog vi på Altanen. Det liksom drog ihop sig , men vi klarade oss utan en droppe regn
Lilla Orvar tyckte det var skönt att vila ett litet tag, då ville han
gärna ligga under pläden. Ja alla har vi våra vanor.
Här sonen och jag ensamma vid  frukostbordet ett tag.

Här blev det lite fel med bilderna, orkar inte ändra nu, Ni får ta det
som det blev.  Det var allt från mig, Läs Hallon o Blabar så får
ni reda på lite mer. Det var en trevlig helg, och det var härligt att
få vara med. Men i kväll kryper jag ner i min lilla slaf.

8 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

Så mysigt ni verkar att ha haft det i midsommar! Tack för att du tittar in i min blogg ibland, så roligt! Kram Ulla

annika sa...

Härligt att du hade en fin midsommarafton. Förmodligen hade ni lika varmt och skönt som vi hade. Vi firade med svärföräldrarna och vår ena son med familj. Den andra sonen hade gäster hemma på vår altan så vi fick campa på svärföräldrarnas sommarställe. Det stället finns på fem kilometers avstånd från oss. Vi hade en fin dag med god mat och trivsamheter.

Kram
annika

Mamma C sa...

Tack själv för en trevlig midsommar. Vi har precis kommit in från altanen där vi såg matchen Brasilen Italien. Nu ska jag hoppa i säng. Är lite trötter nu.
Puss och kram på dig.

Anki sa...

En midsommarafton, så som en midsommarafton ska vara. God mat och dryck och trevligt sällskap... ser så härligt ut!
Ha det gott!
Kram

Maj sa...

Så fina foto från din trevliga midsommar. Lite champagne att smutta på är ju aldrig fel! Klart att du är värd att bo på "pensionat" och bli ompysslad. Ska kika in hos din dotter med. Kram

Johanna Stålros sa...

Vilken skön midsommar, med familj, fint väder och massa gott att äta;) Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så trevligt och fint ni hade det, du har fina snälla barn och barnbarn. Vi hade samma väder här, det är inte alltid man kan äta ute på midsommar.
Kramar
AnnaMaria

Svarta tassar i vit soffa sa...

Vad mysigt ni verkar haft det! Att bli uppassad är inte helt fel :)
Något konstigt var det att det inte regnade den här midsommaren.
Hoppas du får en fin dag!
Kram
Jenny