måndag 24 juni 2013

Efter ett par sömnlösa nätter, ÄNTLIGEN sov jag, Hurra

Vad är det för fel på mig ???
 Hade världens skönaste säng hos Dotra min. Det spelar ingen roll
borta eller hemma, jag sover inte. Slumrar lite emellanåt,  sen när
man är gammal över 80 måste man kolla att toaletten ligger nära.
Man kan ju inte sova på toan, eller hur ?
Kom hem på Midsommardagens eftermiddag, då var jag tvungen

att kolla mina älskade blommor här hemma.
Hade köpt en bukett rosor för att pynta hemma,  tänkte på dem hela
tiden. Hur dum får man bli,  köper blommor när man inte skall
vara hemma.  Men  visst är de fina dessa 10 pack i vanliga mat
varuaffären. Lika fräscha som när jag åkte iväg.
Som Ni  förstår är Hajan jätteglad,  nu har den klättrat så högt den
kan, och tänk den har jag satt, alldeles själv. Nu finns det inga röda, nu är alla blommor mörkblå. Jag sk...er i vilken färg, huvudsaken
är att jag har blommor.
Min lilla midsommarstång är i keramik, med små barn som sitter på
foten av den.
 
Visst är den söt?  Jag gick runt och kollade på allt, precis som  jag
varit borta en månad.  Så blev det sängdags, jaa men inte för mig.
Så blev det Söndag, äntligen lite bra på TV, såg allt på SVT1 i går
kväll , Lillöga , Engelska Antikrundan, Barnmorskan i East End och slutligen Repris på Downton Abbey. Nu skulle vem som helst
vara trött,  ja men inte jag. 01.20 var  jag uppe och åt, Cornflakes
jag hade både Hallon och Blåbär på med. Jättegott  , kan det vara så
att den här gamla käringen måste ha ett nattmål. Det är ju tur att
jag inte behöver rapa efteråt också.  Men jag har sovit så härligt
och det är länge sen. Jag får nog ta mig en Varma Koppen innan
jag skall somna, jaa så är det nog.

 
 

9 kommentarer:

Maj sa...

Så underbara rosor du har! Ibland har man väldig tur med sin bukett. När de inte längre är riktigt på topp så knyter jag ett band om dem, hänger dem upp/ner och låter dem torka så. Då får man glädje av dem ännu längre.
Sova? Väldigt ofta somnar jag mellan 01-02..men tar igen det på morgonen. Går kanske upp vid 9-tiden. Det är skönt med den friheten! Kram

Lilla Rummet sa...

Så vackra rosa rosor, tur att de var lika fina när du kom hem..ibland har man sådan tur med buketterna.
Tråkigt när man inte kan sova men har man möjlighet får man ta igen det på morgonen,
Ha en fin kommande vecka
Kram Britt

Viola sa...

Vad mysigt du verkar ha det på din balkong :) det är fler som har svårt att sova ibland...ha en fin vecka, är i vattenhålet, fint väder men det blåser rejält, kram

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaahaha,jaa du är ju så humoristisk,passar mej som handsken! Hoppas du sover igen det en annan dag.Kanske är som du säger,blir som bebisar,hihihi..Jasså rapa behövde du ej då?? Du är för hejig Hajan.Underbara blommor,så kul med blomman för dagen:)) Kram Gunilla

Mamma C sa...

Skönt att du fått sova ordentligt nu igen. Här är det inga problem att somna på kvällarna. Men inte lika kul att gå upp på morgonen.
Kram Mamma C

annika sa...

Vilken tur att allt var som vanligt hemma hos dig :).
Din midsommar såg trevlig ut. Vi firade med svärmor o svärfar, båda 89 år i år. Vi var vid deras lilla sommarstuga 5 km från city. De åkte hem vid 22.30 tiden men maken o jag hade husbilen med där vi sov över.
Så fin din Blomma för dagen är. Vad det så den hette?

Kram
annika

Katta sa...

Kanske det var den starka supermånen som gjorde att du fick svårt att sova? Jättesöta rosor och de rosorna i tiopack man kan köpa i mataffären brukar hålla riktigt länge så de är toppen och har ett mycket bra pris, de gillar jag med :) Kram Katta

Gunillasljusglimtar sa...

Vill bara säga gokväll...ska vi sova gott i natt också Hajan! Kram på dej ♥ Gunilla

samson sa...

vilka fina rosor du har
och blomman för dagen är så läcker
jag har åxå problem med sovandet"suck"
ha det så bra
maggan