fredag 14 juni 2013

Det känns rätt bra i allafall, Balkongtitt igen

Lilla gumman det bliver sista bilden på Dig i min blogg. Men  jag
kunde inte bara gå vidare, du var min kompis med.
Vi har så mycket underbara minnen tillsammans. 

Ni har undrat hur det gått med Blomman för dagen, jaa växer gör
det  . Men min måg som är jätteduktig med blommor säger att
de inte ser ut som just Blomman för dagen. Jag hade ju flera påsar
gav ju bort 3 st med i mitt"  ha, ha Vinstregn " vid mitt lotteri.

Som Ni ser växer den bra, har nu trasslat in sig i mina lyktor.
Dessutom har växt igenom gallret, så det blommar både på fram och
baksidan. Man får tacka, jag är glad åt den, vad det än är.
Denna är jag jätteglad åt det är en Häng-Petunia  som jag  hade
över glasbordet. Men den blev så tung att lyfta ner och vända på,
så den satte jag på en fin  pedistal i stället. Mycket bättre tyckte
jag, nu kom jag åt den . Över bordet har jag nu en Mini -Petunia
jätte fin, den är lätt att vända efter solen.
Under dessa fina blommor har jag ju bordet, på det bordet har jag
 våra fina gamla änder i trä. De  har varit i vår ägo minst 40 år,

den som spar den har.

De är lite skamfilade , men det spelar ingen roll, att vi köpte dem
berodde på att där vi bodde då, var hela kärret fullt med dessa härliga fåglar. Jag har lagt på lite grönt för det skulle se ut som sjögräs. Lite tokig är jag nog, men det är bara andra som märker.
Denna hänger under vår lykta, jag köpte den till 6/6 i blått och
gult det är Lubelia och en gul blomma  kan tyvärr inte det namnat.
Ja som Ni ser kan man ha fint på en inglasad balkong med. Ville så gärna visa, eftersom jag ingen hjälp har längre utan sköter allt själv.

Kvällen skall jag ägna åt  Skärgårds-doktorn, kanske slår över och
ser resten på 4an. Men då måste man vara lite uppåt för att tycka den är bra. Campa i klaveret, det låter ju lite kul.
Middagen bliver kokt Torskrygg , kokt ägg i den goda såsen.

Meddelande...
Det är inte jag som var ägare till hunden Nzi,  det är min dotter
Mamma Cs  familj.  Läs MammaC blogg så ser Ni.
Jag var ju Mormor kan man säga.

 

9 kommentarer:

  1. Vad fint du har det på din balkong,
    har nu läst Mamma c inlägg, så tråkigt med lilla gumman,
    usch jag fasar för den dagen när vi måste fatta ett sånt beslut om Kuling och Samson
    ha det så bra nu ändå
    maggan

    SvaraRadera
  2. En fröjd att få läsa dina fina inlägg! Åh har du haft vovve? Mmm...förstår om du är ledsen:( Underbara blommor du har! Jag tror på Blomman för dagen men kanske ej är så då... Ja ikväll blir det campa..har sett reklamen,skrattar bara jag ser dom! Ha en fin helg Hajan..♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Dina inlägg är ju helt underbara! Sååå fint du har på din balkong med så många fina växter. Synd att man inte kan "titta över" på en pratstund. Kram

    SvaraRadera
  4. En så ljuvlig balkong du har! Vackra blommor och charmigt inredd! Underbart att sitta där och njuta.
    Så ledsamt med vovven...fysjutton jag vet hur det är...
    En riktigt stor helg kram,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  5. Du har det så fint på din balkong, och tack för kaffet igår. Nu ska jag iväg till affären. Ensam för första gången på 10 år. Bara att passera gubbensbil utan att sätta in någon i hundburen.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  6. så fint och mysigt du har på din balkong.. denna helg är jobbarhelg ...skulle mycket hellre åka en tur på Ålandshav istället igen
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. En liten sommarhälsning till dig!
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  8. Du har det jättefint med blommorna på din balkong! Tycker det är så smart med inglasade då skyddas blommorna både från hård vind och ösregn och man får ett extra rum fast ute. Önskar dej en trevlig lördag, kram Katta

    SvaraRadera
  9. Tråkigt med din kompis! De där hemska besluten är inte lätta.
    Men så fint du har på din balkong! Så många blommor och så mysigt det ser ut. Det måste vara skönt att ha den inglasad.
    Jag såg också på Skärgårdsdoktorn, så fina miljöer.

    Kram Agneta

    SvaraRadera