torsdag 27 juni 2013

DET GLÖMMER MAN INTE I FÖRSTA TAGET

Men jag tror man  måste  nästan vara i min ålder, för att komma
ihåg detta. Joan Crawfords konstiga fostran av de två adopterade barnen, Christina och Christopher. Det var ju skriverier jämt och
alla jämförde henne med en häxa.  Hon adopterade ju även Cindy
och Cathy, ett par tvillingflickor, då blev det sämre.
Det var då,  det riktigt blev ohållbart för de två första barnen.
 Att jag skriver om detta är ju repriser på programmet
Familjehemligheter, det gäller ju arv och annat som sopats under
 mattan . Christina  skrev ju en bok om allt detta som hon och
hennes bror utsatts för. Så de två blev ju  arvlösa efter mammans död. Tragiskt  faktiskt,  men inget bliver glömt, så är det bara.
 Då var det roligare att titta på Ernst och  se vad alla jobbar på.
 
I kväll gjorde han en riktigt bra skärbräda,  som man även kan använda som bricka att  bära ut saker på. De som  har någon
som kan snickra  ihop en sådan är ju toppen. Sen gjorde de om två
gamla  plåt-tunnor, de blev förvaringsskåp och  fina krukor
att ha  stora  träd i.
 
 
Alla som varit i Italien vet ju att man alltid får smaka Lemoncello
den goda likören.   Den är riktigt god,  den gjorde Ernst i kväll,
receptet finns redan inne   Recept. nu som vanligt .
14 citroner, med skal saft och 45 cl ren sprit blandas. Sen gjorde
han en härlig gryta på kyckling och en massa kryddor.
Det är konstigt vad folk retar sig på honom. En väninna till mig
frågade vad jag skulle se,  Ernst förstås sa jag, nej  honom
tittar jag inte alls  på. Var och en får se precis vad de vill. Jag är inget  för Lotta Engberg . Jag är ju lika dum, men man kan väl
blunda.  Jag tycker hon är så utbjudande på något vis.
Men kära nån jag kan väl se programmet för det. Sjunger bra gör
hon med.  Vet Ni jag har dukat redan för mina gäster som kommer
från Göteborg. Jag är så himla glad jag tror Strejken är avblåst
så folk kommer till Festivalen. Jag tyckte jättesynd åt dem i går och
i dag, som skulle gästa Norrköping. Så hoppas det är klart nu,
så det inte blivit ändrat. Hoppas ni har det bra  önskar en nöjd

6 kommentarer:

Maj sa...

Jag tittade också på Ernst och det var trevligt ikväll. Jag såg inte första programmet så jag undrar lite över uterummet. Är det glasat i delar av det annars lär det väl regna och förstöra alltihop?
Lycka till med din bjudning imorgon. Det blir trevligt med så god mat som du ska bjud på.
Vilken fin logga du har gjort? Din dotter? Natti (00.25)

Tummelisa sa...

Håller med Dig angående Lotta Engberg, ingen favorit hos mig. Tittade också på Ernst. Alltid spännande att se vad han hittar på.
Roligt med gäster för Dig.
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Såg inte på Ernst igår, för vi köpte en antenn till tv:n på altanen. Så då var det trixande hit och dit. Hitta kanaler med det ena och det andra. Men det blev bra. Så vi satt och såg fotbollen som inte slutade förens kl 24.00 för det blev ju förlängning, sedan avgjordes den på straff. Sedan somnade jag sött till dunket från Bråvalla. Undra hur det är att bo där uppe under festivalen. När en annan hör det så bra här hemma.
Nää, nu är det jobbet på G
Ha en toppendag min supermamma PUSS

tecknartina sa...

Oj, så kul att du hittade till min blogg! Tack för dina ord!
Tittat runt på din blogg nu också, fin mix av det lilla och stora i livet.
Varm hälsning fr Tina på Hönö

lisashus sa...

Jag är också ett fan av Ernst och vill inte missa ett enda avsnitt!
Den där Limoncellon ska bli spännande att se hur den blir. Tror jag ska göra ett försök sen.
Idag ska jag göra fläderblomssaft - flädern har ju börjat blomma nu! Det doftar ljuvligt!

Ja, vilken tur att strejken blev avblåst! Hoppas nu bara att det inte regnar mera på festivalen!

Ha en skön fredag!
Kram
Lisa

Oljekritan sa...

Hej. Kul att du hittade mej. Då hittade jag dej!! Fin blogg// Karina